menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Dahlia knollen

Ga naar meest recente reactie

pat3112

Pat3112

heb voor het eerst voor de winter al mijn dahlia knollen uit de grond gehaald en had een ganse zak(net van patatten van 25 kg)in mijn tuinhuisje gezet<;heb ze nu terug voor de eerste maal boven gehaald en die voelen nu zo slap en slijmerig aan,ook staat er bij sommige schimmel op en hangt geurtje aan,de +- 10 cm stek die ik er aan gelaten had is wel nog stevig en met normale kleur.is dit normaal of zouden ze allemaal kapot zijn?
vrijdag 9 maart 2012 - 15:34
Pieter

Pieter

Is je tuinhuis verwarmd? Indien niet zijn ze waarschijnlijk allemaal bevrozen. De reden dat je ze opgraaft is om ze tegen de vorst te beschermen en als je ze dan op een onverwarmde plaats laat liggen, zijn ze zelfs slechter af dan in de grond.
vrijdag 9 maart 2012 - 15:46
pat3112

Pat3112

nee is niet verwarmd,maar het was mijn eerste maal dat ik het geprobeerd heb,is niks kapot gevroren in dat tuinhuisje,tot zelfs de geraniums staan er en staan al in een mooi groen blaadje(wel in de bakken).is alleen mijn vraag omdat die dahliaknollen er nu zo uitkomen,slap en met een reukje aan.alvast bedankt voor het antwoordt.
vrijdag 9 maart 2012 - 15:59
bd

Bd

ik haal telkens onze dahlias eruit, heb ook éénmaal getxijfeld maar toch gedaan, ik weet het het is n heel karwei, maar is toch beter als je het jaar nadien terug bloemen wil hebben
vrijdag 9 maart 2012 - 18:34
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Door de beschrijving krijg ik de indruk dat de knollen te nat zijn geweest en zijn gaan rotten, vandaar het geurtje. De knol behoort stevig te zijn en zonder schimmels.
vrijdag 9 maart 2012 - 21:00
Tuinprins

Tuinprins

Nee hoor, zijn bevroren. Als het gaat dooien worden ze slap en gaan rotten. Als je nog een tijdje wacht worden ze, zoals de Duitsers dat zo mooi zeggen, 'Matsch'. Troost je met de gedachte dat als je ze in de grond had laten zitten ze ook naar de filistijnen waren.


Gegroet, de tuinprins
zaterdag 10 maart 2012 - 18:59

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon