menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kniphofias planten in najaar

koddeken

Koddeken

Ze zeggen toch altijd dat het nu een goeie tijd is om vaste planten neer te zetten, is dat met kniphofia's ook zo of stel ik mijn aankoop beter uit?

woensdag 12 oktober 2011 - 10:42
satomi

Satomi

Omdat het om jonge planten gaat (vermoed ik), zou ik wachten. Kniphofia's kun je het beste planten van april tot augustus, dan hebben ze voldoende tijd om door te wortelen voor de winter. Ze houden van een goed doorlatende bodem en een zonnige standplaats. Geef in ieder geval in het eerste jaar een winterdek bij vorst. Op de juiste standplaats kan deze plant jaren meegaan. Ik vind ze zelf erg mooi in combinatie met grassen als Deschampsia en Calamagrostis.

Hier vlakbij, in Ven-Zelderheide, zit een kweker van vaste planten die een groot assortiment heeft en al heel wat jaren ervaring heeft met deze opvallende planten.
Ik weet dat hij ook ieder jaar twee maal in Beervelde staat. Misschien een tip voor komend voorjaar?
woensdag 12 oktober 2011 - 12:20
koddeken

Koddeken

Bedankt voor de goede raad, ze zijn inderdaad heel mooi.
Ik was van plan dit weekend op de tuindagen in Beervelde bij die kweker (Marcel De Wagt) enkele exemplaren te kopen maar ben er door omstandigheden niet geraakt.
Intussen heb ik niet zo veraf wel een andere kwekerij gevonden, maar als ik beter wacht tot na de winter kan ik misschien alsnog eerst in Beervelde proberen.
Thx!
woensdag 12 oktober 2011 - 13:01

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon