menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Camelia

Fotograafje

Fotograafje

Mijn camelia's die al zeven jaar in de tuin staan hebben de laatste twee jaar lasr van bruine vlekken op de bladeren. Dit gebeurt in het voorjaar, nu staan ze er nog mooi bij. Ik heb al wat extra mest gegeven en ook heb ik met een schimmelwerend midddel gespoten. maar dit heeft tot op heden niet geholpen.
donderdag 11 januari 2007 - 07:57
Plantadvies

Plantadvies

Op de onderstaande link, staan veel vragen over de Camelia.

http://www.intratuin.nl/tips_detail.asp?id=1045
donderdag 11 januari 2007 - 14:10
Fons

Fons

Aangezien camelia bladhoudend is komt het voor dat hij in het voorjaar meerdere bladeren verliest die eerst bruin verkleuren aan de struik,als de plant nieuwe bladeren aanmaakt en de nodige bloemknoppen zal uw camelia wel gezond zijn.
Het is mogelijk dat door het vele regenen het grondwater te hoog staat en dus uw plant te nat wat schimmelvorming teweeg kan brengen, behandelen tegen schimmels is dan een oplossing wat u gedaan hebt of dit helpt kunt u over langere tijd konstateren.
Aangezien de camelia van een lage zuurwaarde houd kunt u dat een beetje in de hand werken door tuinturf of bos blad of naaltgrond rond de stam aan te brengen en ev. lichtjes onderwerken.
Uw plant staat toch in de half of schaduw, in de zon kan bladverbranding voorkomen waardoor de bladeren eveneens gedeeltelijk of gans bruin verkleuren.
zaterdag 13 januari 2007 - 18:28

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon