menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kerria uitgraven en in pot houden kan dat

Pieke

Pieke

In de tuin heb ik Kerria staan. Al een paar jaar. Hij heeft een winter in een pot overleefd en is al twee keer verplant. Hij staat achterin de tuin op een ietwat schaduwrijke plek en doet het daar prima.

Maar... omdat die hoek wat donker is en Kerria donker blad heeft wordt het daar wat somber: het bloeit immers vrij kort. Uitbunding maar kort.

Ik zit er nu over te denken om hem uit te graven (en spinnen te trotseren... huuu...) en in een pot op het terras te zetten en houden. Kan dat???

En: kan ik hem nu al uitgraven? Dan kan ik de net aangeschafte planten op die plek in de grond zetten.

Ik hoor het graag!

maandag 22 augustus 2011 - 12:42
hildavw

Hildavw

De Kerria is een zeer sterke en gemakkelijke plant, die verplanten heel goed verdraagt.
Of hij het in een pot lang kan houden, weet ik niet, maar je schrijft zelf dat hij al een winter in een pot heeft overleefd.
Met het actuele weer zal het verplanten wel lukken, denk ik.

groetjes

Hilda
maandag 22 augustus 2011 - 19:44
Pieke

Pieke

Bedankt Hilda. Ik ga het doen!

Een winter was noodgedwongen dus ik wist niet of hij het permanent zou kunnen volhouden in een pot. Maar ik ga het gewoon aankijken. Hij bloeit maar zo kort en ik wil graag meer licht achterin de tuin.

Bedankt!


maandag 22 augustus 2011 - 21:02

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon