menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Weinig bloemen dit jaar

Ga naar meest recente reactie

Pieke

Pieke

Ben ik gek of zijn er dit jaar overal echt veel minder bloemen???
Het een sluit het ander natuurlijk niet uit maar toch... Het valt me zo op... Maar misschien klopt mijn observatie niet?

maandag 18 juli 2011 - 18:53
Pieter2

Pieter2

Alles is 3 weken vroeger dit jaar... Voor de rest lijkt mij alles hetzelfde

maandag 18 juli 2011 - 18:54
Pieke

Pieke

Echt waar??? Dan heb ik alles zeker gemist... Zelfs het brakke veld hierachter dat vorig jaar stevig in de klaprozen stond: niks... Alleen gras. Een paar distels... verder niks... Heel gek. En de tuin is helemaal triest.
maandag 18 juli 2011 - 19:00
Pieter2

Pieter2

@Pieke: klaprozen zijn storingsoorten, wellicht is het perceel nu al even niet meer omgewerkt waardoor deze verdwijnen en grassen overnemen.

@lein: bij mijn weten gaan planten die nooit 2 generaties hebben op een jaar dat dit jaar ook niet doen. De meeste zaden hebben een koudeperiode nodig (als ik fout zit zeg het..) of iets anders om uit kiemrust te komen.
Tweejarigen beginnen sowieso opnieuw maar bloeien nog niet dit jaar.

maandag 18 juli 2011 - 19:09
Pieke

Pieke

@Pieter: je hebt gelijk zeg, er is niks met die grond gedaan dit jaar. He? Getverderrie ik, moet ik dan zelf op die grond gaan staan stampen of zo, ik word niet goed van al dat gras hier, alleen gras gras gras en heeeeeeeel veel heeeeeeeermoes ik word er zwaar moedeloos van.

Bloemen & Planten

maandag 18 juli 2011 - 19:18
Pieke

Pieke

Lein en Nikie ik zat nog te typen en opeens staan jullie er ook. Herkansing voor mijn planten lijkt me hopeloos, ik had al niks. EEN miezerig wit bloemetje en EEN zonnehoedbloem. Twee vijverbloemetjes. Plus twee wateraardbeibloemetjes. Dan nog die ene pioenbloem. Plus wat fuchsia ach die lieverds doen het altijd wel. En wat blauw spul achterin. Oh ja en vijf rode klaprozen. Zucht...

En de blaadjes in de bomen zijn ook al zo klein. Ik heb zelfs kleine vijgenblaadjes.

Zomer...

Schiet even in een dip...
maandag 18 juli 2011 - 19:22
daggie01

Daggie01

hier in italie bloeit het heel erg goed
heel erg veel bloemen hier
maar wij hebben een normaal voorjaar gehad met de temp. mooi oplopend
en nu is het echt zomer en warm
maandag 18 juli 2011 - 22:47
Gieter

Gieter

Het is juist een fijne zomer. Op de twee drie dagen na waarop het aan een stuk regende. Lekker die temperaturen rond de 20 en de halfbewolkte hemel. 's Avonds weinig last van muggen en motten en buren die luidruchtige feestjes geven. En de bomen en planten groeien en bloeien gewoon lekker door.
maandag 18 juli 2011 - 23:46
Gieter

Gieter

Hier toch vooral buien met langere perioden droog. Ik heb toch elke dag nog kunnen zonnen de laatste weken muv 2 drie dagen. Echt wel tof weer.
Klaprozen hebben hier al 1,5 maanden gebloeid en zijn nu ongeveer verdwenen. Boerenwormkruid bloeit al ongeveer 4 weken. En nog veel meer soorten natuurlijk!
dinsdag 19 juli 2011 - 00:52
Pieke

Pieke

Nou moe??? Er wordt opeens een zeer onverwacht lekker weer verwacht. 'Onverwacht einde aan nat weer' lees ik. Hoera! Ik had echt mijn best gedaan op de 'ik wil zomer' plaatjes, misschien heeft het geholpen

Het is wel vreselijk warm geweest en droog! Maar niet tijdens de zomer en ik heb nu net vakantie dus dan hoort het lekker weer te zijn, bovendien is het juli en straks augustus dus ik hoop echt dat het dan lekker weer wordt.

En dat we bloemen krijgen!!!

dinsdag 19 juli 2011 - 12:00
moetje1951

Moetje1951

Ik heb hetzelfde voor met mijn akeleien en ook met Campanula: alle zaaddozen eruit geknipt wegens veel te veel en nu bloeien ze opnieuw! Zo leert een mens wat bij!
zaterdag 23 juli 2011 - 20:03
renate67

Renate67

Ik haal sinds dit jaar de uitgebloeide bloemen (als ik tijd) heb uit de prikneus (op advies van mijn moeder) en ze bloeien maar door en door.
Ze bloeiden in ieder geval al in mei en ze bloeien nu nog steeds volop.
Alles bloeit hier dit jaar prima mn ook de klaprozen hebben heel lang gebloeit (heb ik ook lang de uitgebloeide uitgehaald)
En de hemerrocalis bloeit hier dit jaar echt overdadig (veel meer dan andere jaren).
Alleen de hosta´s hebben veel minder bloemen dan anders
MAAR OOK IK WIL ZOMER, ZIET MIJN TUIN ER EENS ECHT GOED UIT IS HET GEEN WEER OM ER VAN TE GENIETEN en ik kan maar echt klein deel vanuit mijn woonkamer zien.
Renate
zondag 24 juli 2011 - 10:59

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon