menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Opgegeten bladeren

Ga naar meest recente reactie

Melinda

Melinda

Goedenavond,
Ik heb een probleempje in mijn tuin, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb een klimhortensia in het voorjaar geplant, hij groeide heel goed.
Nu wordt hij aangevreten door een torretje denk ik, er zit bijna geen blad meer aan.

Kan ik hier iets tegen doen of moet ik mij erbij neerleggen dat dit normaal is en deze planten dit soort diertje aantrekken.

Alvast bedankt

Melinda
dinsdag 12 juli 2011 - 21:28
Modestus

Modestus

Misschien is een fototje van het torretje handig.
dinsdag 12 juli 2011 - 22:37
Melinda

Melinda

Ik heb zelf geen beestjes erop gezien maar soms komt mijn hondje met zo'n vies ding aanlopen. Hij eet vliegen maar deze vindt hij heel vies.

Ik heb zitten googelen en het lijkt op een taxuskevertje, alleen zijn die van mij zwarter.
dinsdag 12 juli 2011 - 22:46
Polplastron

Polplastron

of moet ik mij erbij neerleggen dat dit normaal is en deze planten dit soort diertje aantrekken.

dit vindt ik de gezondste manier van tuinieren,ik bestrijdt dan ook geen enkel beestje in mijn tuin.

Hier hetzelfde. Aangetaste bladeren worden snel genoeg vervangen. Binnen de kortste keren is er van schade niks meer te zien. De planten zelf kunnen wel tegen een stootje.

Grts,
Pol
donderdag 14 juli 2011 - 09:23
Melinda

Melinda

Deze maakt dus zelf niet zo snel nieuwe bladeren, alle bladeren zijn aangevreten.
Vooral de jonge nieuwe blaadjes vinden ze heel lekker.

Het is ook een jonge plant.

Gr. Melinda
donderdag 14 juli 2011 - 09:36
Polplastron

Polplastron

Hoe lang heeft die plant de schade al? Met snel nieuwe blaadjes aanmaken bedoel ik wel enige weken hé!

Overigens heeft jonge aanplant over het algemeen meer last van aantastingen: volgend jaar zal het al heel wat minder zijn.

Grts,
Pol
donderdag 14 juli 2011 - 10:07

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon