menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Juncus effusus

Evelyne

Evelyne

Hallo,

wij hebben een Juncus effusus sedert enkele weken. Op het kaartje die bij de plant zit, staat er dat de plant tussen 1cm en 3cm water moet staan. Is dat enkel bij het begieten of moet hij steeds zo diep in het water staan. Ik hou de planten nu gewoon goed vochtig. Ik weet dat het soort van moerasplanten zijn. Maar nu heb ik gezien dat de onderkant van de plant, begin van de plant, begint te beschimmelen. Soort van witte haren. En de uiteinden van de stengels beginnen bruin te kleuren. Hoe zou dit komen? Ze staat wel niet op een te warme plaats, gemiddeld 15°. Is dat te koud voor die plant? Ze staat ook wel niet volop in het licht. Ze staat bijna onder onze lichtkoepel. Maar door die donkere dagen...

Groetjes Evelyne
zaterdag 30 december 2006 - 13:44
ines

Ines

Hallo Evelyn,
Bij ons staat de Pitrus buiten een deel rond de vijver en een deel in de vijver.
Het is normaal dat de kern gaat schimmelen, bij het scheuren ziet U altijd de binnenkant die
gaat schimmelen dit omdat de stengels te dik op elkaar groeien, ik raad aan om de plant te scheuren...

U neemt de plant uit de pot en trekt alle stukken uit elkaar hierbij hebt U een heleboel
nieuw te planten delen die U uit elkaar plant. De bruine knipt U af.
In een grote pot laat U tussen de nieuwe delen zo'n 5 cm, steek de nieuwe aarde tussen de nieuwe delen zodat deze goed kan terug groeien,
Gebruik geen potaarde maar gewone tuinaarde en voeg daarbij voor een vijfde zand toe,meng goed.
Zet de pot 3 dagen in een schaal met regenwater,haal de pot er uit na 3 dagen en geef gewoon wekelijks water.
De plant is goed winterhard in volle grond en moet zelfs niet afgedekt worden...
Ik hoop dat U verder kan? Groetjes,ines
zaterdag 30 december 2006 - 21:30

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon