menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Iochroma bloeit

Ga naar meest recente reactie

LauraK

LauraK

Tot mijn verrassing blijkt de onlangs gekochte Iochroma al te bloeien! Het was een
onooglijk plantje, een steeltje met een paar vage vermoedens van zijtakjes -maar
de prijs was er dan ook naar. Hij is in drie weken tijd ongelooflijk hard gegroeid,
en bloeit nu dus ook al.

Wel verbaas ik me over de kleur van de bloemen:
[afbeelding verwijderd niet-https]
Op de verpakking stonden de bloemen toch veel donkerder afgebeeld (uiteraard,
zou ik haast zeggen...).
Bestaan er meerdere kleuren Iochroma's, of is dit door een tekort aan een bepaalde
voedingsstof bijvoorbeeld? De plant wordt één keer per week bemest met mest
voor kuipplanten.

Groeten van Laura.
donderdag 16 juni 2011 - 10:48
annis

Annis

Laura hier waren de bloemen ook vrij licht van kleur. Het schijnt dat er diverse kleuren zijn afhankelijk van de soort zo heeft I.fuchsioides bijvoorbeeld scharlaken tot vuurrode bloemen. De andere kleuren varieeren van wit tot donker paars.
Op dit moment bloeien de planten hier nog niet maar hebben in de winterperiode enkele bloemen gehad.

Groetjes Annis
donderdag 16 juni 2011 - 16:15
Linde33

Linde33

Laura,
De plant op de foto is Acnistus Australis. Ze zijn meestal lichtblauw van kleur er is ook een witte variant.

De bloemen van de Iochroma hebben een andere vorm. De Acnistis heeft klokjes en de Iochrama pijpjes.

Linde.

Bloemen & Planten

donderdag 16 juni 2011 - 17:03
annis

Annis

Acnistus australis is ook een Iochroma soort en heet Iochroma australis.

Groetjes Annis
donderdag 16 juni 2011 - 18:16
PattyF

PattyF

Hallo allen,

Ik ben al heel lang op zoek naar deze planten, alle ondersoorten. Weten jullie waar ze te koop zijn? Met name LauraK want jij woont bij mij in de buurt (oosterhout) Want ooh ooh ooh wat zijn ze mooi!
donderdag 16 juni 2011 - 19:00
rialle

Rialle

Wauw Laura, mooi!!! Deze is voor mij nieuw....

Groetjes Rialle
donderdag 16 juni 2011 - 19:27
LauraK

LauraK

Tijdens het bezoek aan de tuinen van Demen heeft Ton Hannink aan de hand van mijn
beschrijving (met name de harige bladeren van de plant) vastgesteld dat het een
Iochroma is -het blad van de Acnistus zou glad zijn.

@Patty: ik zal je er even een pb'tje over sturen! [Edit: de mogelijkheid je een pb'tje
te sturen is blijkbaar niet ingeschakeld bij jou, Patty. Misschien kan je mij even een
berichtje sturen, dan kan ik daarop reageren.]

Groeten van Laura.
donderdag 16 juni 2011 - 19:39

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon