menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Dikke dahlia problemen

Gehenna

Gehenna

Ik heb serieuze problemen met mijn dahlia's.
Telkens ze een beetje groen blad hebben worden ze opgevreten.
Er staan intussen 10 slakkenvallen rond met Donkere Leffe (jammer van het bier maar ze willen geen aldi of Heineken ) maar geen enkele slak wil bier! Aldi, Heineken, Stella, Grimbergen en nu Leffe. Ze kruipen erlangs richting dahlia's. In het begin zaten de vallen vol tijgerslak maar nu ni meer. Ik til dagelijks alle potten en bakken op om slakken eronderuit te halen. Dagelijks!
Ik zou een foto plakken maar foto van wat? Afgevreten stengels?
De slakkenvallen zijn ingegraven op grondniveau, ze moeten niks moeite doen om erin te kruipen maar doen het niet. Just dikke strontvliegen zitten erin.
Ik heb zelfs de randen van de flessen afgevijld zodat die niet scherp zijn en rond de dahlia's scherp zand gestrooid.

Batdah, héééééélp!!!! Ik weet het niet meer
dinsdag 14 juni 2011 - 11:58
daggie01

Daggie01

grof zout werkt bij mij altijd erg goed
maar staan de potten dan wel op stenen en niet in de tuin
want zoveel zout in de grond lijkt me niet echt goed voor de planten
dinsdag 14 juni 2011 - 12:45
Gehenna

Gehenna

Jaja, elke avond de potten en bakken opheffen en de slakken weghalen. Soms ook zo eens overdag hoor. Als de zon schijnt herzet ik de potten en drogen de slakken uit.
Zout is uit den boze. Potten staan op de grond.
Vorig jaar heb ik de tijgerslakken laten zitten en had ik veel minder bruine naaktslakken, dit voorjaar bijna geen enkele bruine of rosse naaktslak. Tijgerslakken eten jonge slakjes op.
Dit voorjaar veel tijgerslakken in de vallen met als resultaat nu een overvloed van bruine en rosse slakken die het vertikken bier lekker te vinden.
Blijkbaar hebben ze vannacht 2 meloenperen opgevreten ook

Volgens mij zitten er duizenden eitjes onder dat houten terras hiernaast. Ik zou begot ni weten van waar ze anders blijven komen.



dinsdag 14 juni 2011 - 13:43

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon