menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Geranium Macrorrhizum

Ga naar meest recente reactie

biemar

Biemar

Ik heb als bodembedekker Geranium Macrorrhizum (roos) gebruikt. Deze heeft rijkelijk gebloeid. Vele planten hernieuwen de bloei wanneer je ze terugknipt of de uitgebloeide bloemknoppen wegneemt. Is dit ook voor Geranium Macrorrhizum?
Knip ik ze terug tot 2/3?
maandag 13 juni 2011 - 22:04
jdcoster

Jdcoster

Best toch wel wachten tot in de winter hoor. De tuin moet toch nog een beetje mooi blijven?
Ik doe het altijd in november opdat ik mijn walnoten dan beter kan vinden. Die liggen daar dan overal onder en tussen.
maandag 13 juni 2011 - 23:13
biemar

Biemar

Bedankt, ik zal ze in het najaar tot de grond terugknippen en mag ik nu mss de bloemresten verwijderen?
woensdag 15 juni 2011 - 22:51
renate67

Renate67

Dit is een wintergroene geranium dus juist nu terugknippen.
Als je nu terugknipt, krijg je snel mooi fris nieuw blad, wat dan de hele winter groen blijft.
Als je pas in najaar terugknipt zit je hele winter tegen kale boel aan te kijken en dan loopt het pas in voorjaar weer uit.
Renate
donderdag 16 juni 2011 - 03:31
jdcoster

Jdcoster

Je hebt gelijk wat dat bloeien betreft. Bij mij bloeien ze inderdaad weinig Mij is het echter vooral om de bodembedekking te doen. Ik kan ze nu niet missen en de bloei is voor mij dan minder belangrijk.
vrijdag 17 juni 2011 - 23:24
iecee

Iecee

volgens mij kan je ze nu beter verjongen
ze groeien hard genoeg terug, zeker met de regen die nu valt, dan krijg je weer mooi niuw blad.
zaterdag 18 juni 2011 - 10:31

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon