menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Katten

Ga naar meest recente reactie

Stofke

Stofke

Hallo, heb vrij veel last van uitwerpselen van katten in mijn tuin. Nu las ik onlangs dat peper een goed afweermiddel zou zijn voor de katten. Heeft iemand ervaring daarmee ?
zondag 24 december 2006 - 09:26
jp

Jp

Een onderwerp dat al vaak an bod kwam.
Mogelijke afweermiddelen zijn : koffiedik uitstrooien, fijngeknipt snoeisel van een stekelige plant (bv rozenstengels), takjes over de plek strooien, zwarte draad (bv visdraad) kriskras laag over de grond spannen ,... Er zijn ook afweermiddelen tekoop in de handel. Naar verluidt hebben ook planten effect : Nepeta trekt katten aan, wijnruit (Ruta) zullen ze vermijden.
Maak U echter geen illusies, dit alles is maar tijdelijk.
Peper zal ook maar een gedeeltelijk en tijdelijk effect hebben. De aanhouder wint.
zondag 24 december 2006 - 11:21
Stofke

Stofke

Al bij al zal een waterstraal met detectieoog op bewegingen nog de beste remedie zijn !
zondag 24 december 2006 - 12:31
willem64

Willem64

Hallo, heb vrij veel last van uitwerpselen van katten in mijn tuin. Nu las ik onlangs dat peper een goed afweermiddel zou zijn voor de katten. Heeft iemand ervaring daarmee ?


ikzelf gebruik witte peper van de aldi! grijnssss

wel niet het meest diervriendelijke, maar ben een beetje gedwongen daar naar toe. Alle mogelijke producten uitgeprobeerd...kost een vermogen, maar de een blijft weg, en de rest vind het heerlijk schijnbaar! pffffffff

Ben zo'n beetje het katten toillet van de buurt geloof ik.

Er is 1 erg effectief product in de handel en dat is een bepaalde geluids toon die afgaat met een elec. oog!
werkt perfect, maar schrikbarend duur als je er je tuin katvrij mee wil maken. (tussen de 60 en de 100 euro per stuk)

willem
zondag 24 december 2006 - 13:59
sylvain

Sylvain

beste ik denk dat er in heel belgie geen een kat zit als die van myn buur is zo een van die gryse bepluimde kat en die haar uitwerpselendie zyn zo dik als een borstel steel ongeloofelyk ge gaat zelf noch denken dat het een hond is ik ben er een jaar van af geweest toen hadden ze ze meegenomen en dan zyt ge er van af maar ze hebben ze terug gevonden en noch eens 125 euro moeten betalen voor de veearts ik weet ook niet meer wat gedaan zit hier ook met kindjes die in myn tuin komen van 3en 6 jaar maar nu gooi ik de uitwerpselen zonder pardon terug in de tuin van myn buur mvg
dinsdag 26 december 2006 - 22:48
esther

Esther

Ook bij ons kwamen veel katten op bezoek. Nou vinden we katten best gezellige beesten, maar ze kwamen niet alleen om lekker te zonnen. Het is zo vies om te constateren dat je tijdens het tuinwerk weer in een kattendrol zit of dat een plant besproeid is.

We hebben kattenschrikdraad aangeschaft en dat werkt best goed..geen kattendrollen meer geconstateerd. Wanneer ik zelf bezig ben in de tuin dan zet ik de stroom eraf, want je krijgt toch een klein tikje te voelen mocht je het aanraken.
Katten hebben een vaste wandelroute en wanneer ze eenmaal merken dat er iets niet prettig is dan vermijden ze dat.
donderdag 4 januari 2007 - 10:45
Tomateboer

Tekst aangepast

Tomateboer

Dit is een goede link
de tips van op tuinadvies.be


http://www.tuinadvies.be/dieren_katten.htm

grt
Angelo
donderdag 4 januari 2007 - 11:06

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon