menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Daglelies wanneer komen de bloemstengels

Ga naar meest recente reactie

rombaft

Rombaft

Ik heb nogal wat daglelies staan, begin vorig jaar aangeplant.
Het zijn vooral citronella's .

Echter op 1 plant zie ik slechts wat bloemstengels met knoppen, de rest heeft nog niets desondanks het loof zeer uitbundig staat .

Komen die nog later door of dit jaar gewoon weinig tot geen bloemen ?
maandag 2 mei 2011 - 08:29
renate67

Renate67

Ik heb 1 grote pol daglelies die elk jaar trouw goed bloeit maar daar zitten nu ook nog geen bloemstengels in, dat komt pas later. De meeste daglelies gaan pas in juni of juli bloeien.
Renate
maandag 2 mei 2011 - 08:36
iecee

Iecee

heb je ze niet teveel bemest want dan krijg je wel eens teveel blad en weinig bloemen
een plant bloeit vaak uitbundig uit arrmoe, en ik heb de indruk dat er erg veel mest wordt gegeven tewijl dit ook even vaak niet nodig is.
er wordt veel reclame gemaakt voor meststoffen want die mensen willen nu eenmaal verkopen maar als je een siertuin hebt is dit helmaal niet nodig als je normale grond hebt.

en verder is het nog maar 2 mei en normaal bloeien ze nog niet rond deze tijd
maandag 2 mei 2011 - 08:39
renate67

Renate67

Dat wel of niet mesten wordt hier toch lastig, ik heb narcissen en daglelies (beiden geel) op dezelfde plek staan die volgen elkaar mooi op en de overgang van het ene naar het andere blad gaat heel vloeiend.
Maar ik las hier eerder dat ik de narcissen die slecht bloeide na de bloei moet mesten en nu dat de daglelies niet gemest moeten worden.
(heb ik nu wel gedaan voor de narcissn, ik zal wel zien wat het geeft.
Renate
maandag 2 mei 2011 - 08:55
rombaft

Rombaft

ok, thx, het is misschien nog wat vroeg en hoop dat het nog moet komen, het is idd wel zo dat ik wel wat bemesting heb gestrooid, hopelijk niet teveel
maandag 2 mei 2011 - 11:48
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Wij mesten de daglelies elk voorjaar en ze bloeien steeds uitbundig. De bloeistengels moeten nog komen.
maandag 2 mei 2011 - 11:55
iecee
maandag 2 mei 2011 - 12:49

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon