menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Stokroos zaailing naar buiten

Ga naar meest recente reactie

an

An

ik heb stok rozen gezaaid ,zitten 4 echte blaadjes aan mogen die al naar een koude kas?(heb een etage kast van plastic.)dan zou ik ze zeg maar een beetje boven in kunnen zetten,ga ze voor de laatste keer nu verpotten,(of is dat niet nodig want hij begint aardig van steel te groeien.
wat zouden jullie doen.?en wat kan nog meer naar de koude kas ik heb ook lupine die al aardig aan het uitschieten is met echte blaadjes ook deze moet nog maals verpot worden.
gr an

want als het kan dan krijg ik weer wat meer plaats voor mijn tomaatjes,
zal misschien over een week nog eens vragen welke van mij naar koude kas mogen maar die zijn nu nog te klein.
vrijdag 1 april 2011 - 11:10
Jeannette1

Jeannette1

Hai An,

Stokrozen willen nooit verplaatst worden.
Stokrozen moet je altijd zodra de zaadjes rijp zijn op die plaats zaaien waar je ze hebben wilt.
Probeer ze maar in de grond te stoppen maar dek ze wel af met de vorst.
Pot erover heen of zo.
Dus, Stokrozen nooit voorzaaien maar direct in de volle grond en niet meer verplaatsen.
Veel suc6 gewenst en knuffels voor de meiden.
Groetjes, Jeannette
vrijdag 1 april 2011 - 11:16
deHaan

DeHaan

Gewoon verpotten en na een weekje laten afharden.
Je kan ze dan buiten zetten, alleen met nachtvorst even een doek erover.
vrijdag 1 april 2011 - 11:34
an

An

Hoi Jeannette ,
wat fijn dat ik je zie op het forum.
ik zaai ze altijd voor,maar hield ze vaak langer binnen of ik liet ze buiten staan.
maar aangezien ze verpot moeten worden dacht ik dan gaan ze gelijk naar me koude kasje,
groetjes aan Ger,en een knuffel van ons terug.

ik ga ze dan verpotten en zet ze dan maar in het kasje en dat zelfde geld voor de lupine en dan zie ik wel .
misschien even afharden maar ze gaan zeker na zaterdag naar buiten.

groetjes an
vrijdag 1 april 2011 - 11:55
timtamtom

Timtamtom

Wanneer zaai je stokroos eigenlijk?
zaterdag 16 april 2011 - 09:38
timtamtom

Timtamtom

Ok, bedankt
zondag 17 april 2011 - 10:11
an

An

mijne worden opgevreten door muizen bij de buren aan beide kanten lopen muizen,
zondag 17 april 2011 - 10:44
Jasmin

Jasmin

Kan je stokrozen in grote potten zaaien?? En dan eventueel het tweede jaar wel in de volle grond?
woensdag 20 april 2011 - 01:39
iecee

Iecee

stokrozen zijn vaste plante en die bevriezen niet en kan je ze nu gewoon buiten in potten of volle grond zetten
en als de zaden van je eigen stokrozen kwamen gaan die binnenkort zelf kiemen
het is zelf helemaal niet nodig om ze in een kas op te kweken het kan ook buiten
maar een kas is natuurlijk wel gemakkelijk
maar je maakt van een sterke tuinplant een zwakke kasplant
woensdag 20 april 2011 - 11:45
timtamtom

Timtamtom

Als je ze in een kas opkweekt, kun je ze wel afharden en in juli in de volle grond zetten. Had ik ergens gelezen.
woensdag 20 april 2011 - 13:12
an

An

mijne staan al een tijdje buiten ,gaat prima,alleen bijna is alles op gevreten door muizen,had 3 soorten staan zalm kleurig ,donker rode en witte (heb alleen de witte nog.
donderdag 21 april 2011 - 09:36
timtamtom

Timtamtom

Had je dan van elke soort maar 1 plantje?
donderdag 21 april 2011 - 19:20
moetje1951

Moetje1951

Stokrozen zaai ik ter plaatse in het najaar. Ze zijn winterhard. Alleen krijg ik elk jaar opnieuw een soort roest op de bladeren, zelfs bij jonge planten. Dit schaadt de bloei niet maar mooi is anders!
donderdag 21 april 2011 - 20:20
an

An

Hoi timtamtom
nee ik had van elk plantje wel een stuk of 3 staan maar van 2 soorten heb ik niks meer over er zijn zeker 6 plantjes aangevreten ,en een paar andere soorten zijn op gevreten(weet even niet welke)
donderdag 21 april 2011 - 20:32
timtamtom

Timtamtom

Aaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhh!
Wat zielig!
vrijdag 22 april 2011 - 14:30

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon