menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hoeveel pottekes

Ga naar meest recente reactie

marero

Marero

en bakskes hebben julie staan met zaaisels???
ik heb er boven 54, buiten 52 en binnen 45 dat maakt een totaal van 151 stuks en dan zijn de bakskes met veel zaailingskes geteld voor 1 stuk hé, daar bijgeteld de overal staande potjes met stekgerief en de grote potten met opgepotte mirabilis, begonia, canne en dahlias, en de hoop zakskes met zaad die hier liggen omdat het nog te vroeg is om te zaaien voor die soorten dan kan ik maar één gevolgtrekking maken, namelijk...ikke ben ziek, heeeeel ziek
donderdag 17 maart 2011 - 14:45
Cindyke24

Cindyke24

Ik denk dat ik dezelfde ziekte heb!! Hoe noemt deze???
Ik moet me zo hard inhouden om niet te beginnen zaaien. Heb enkele zaaibakjes binnen staan maar dit zijn meer groenten. De rest moet nog wachten. Dit is heel moeilijk... heb een 14 soorten die op mij liggen te wachten. En van iedere soort nog verschillende kleuren ed.
Maar het leuke aan deze ziekte is... dat ik eigenlijk niet wil genezen
donderdag 17 maart 2011 - 15:17
marero

Marero

neeje ik ook nie zenne, vind dit een superleuke ziekte
donderdag 17 maart 2011 - 15:48
printemps

Printemps

Als ons geld op is zijn we noodgedwongen ineens beter
donderdag 17 maart 2011 - 16:14
printemps

Printemps

@ Cindyke

http://forum.tuinadvies.be/forum_topic.php?hid=7&sid=18&page=1&tid=32498

Maar als je wil iets wil posten doe dat dan bij "onze ziekte 2011" omdat de andere te lang is geworden

mvg
donderdag 17 maart 2011 - 16:17
cetinel

Cetinel

ik heb eigenlijk maar een paar pottekes me zaailingen..(echt waar! ik heb me dit jaar goed ingehouden!!!)
donderdag 17 maart 2011 - 16:30
printemps

Printemps

@ cetinel

Ohh gij klein liegebeest

Ik heb maar een paar pottekes
Nee, ik heb maar een paar pottekes staan, echt
30 ofzo maar

donderdag 17 maart 2011 - 16:33
marero

Marero

[afbeelding verwijderd niet-https]en ikke gaan morgen toch naar dadizele...tralalalalaaaaaaa....voorstel van ventje zelf....lalala...voor een kersenboomke....en kgaan eerst een geschreven document moeten ondertekenen dak niks meer meebreng dan hetgeen dak nodig heb[afbeelding verwijderd niet-https]ja natuurlijk schatje [afbeelding verwijderd niet-https]weet die nu nog nie dakik alles nodig heb
donderdag 17 maart 2011 - 17:05
koen

Koen

Hier toch ook veel potten , maar dan weinig met zaailingen. Wel vooral veel hosta's in pot.
Ik zou toch eerder Debock in Oudenaarde aanraden voor kersenbomen en andere, Dadizele vind ik eerder povere kwaliteit;


Groeten, Koen
donderdag 17 maart 2011 - 19:18
Rita1960

Rita1960

hier zo'n 50 fuchsia's weer opgepot, daarnaast nog zo'n 25 stekken van de fuchsia's staan...

4 emmers met knolbegonia's en 3 emmers met de Mirabillis jalapa..
nog een 30 tal stekken van de bruggen staan,zowel op pot als ook nog een aantal op water.. daarnaast nog tibouchina's, lantana's, cestrums, loodplanten (plumbago's) de rantonetti's en de oude bruggen opnieuw opgepot..
en nog in de perspotjes,, 30 tomatenplanten en 12 paprika's..
'k kom dus nu al tot meer dan 100 pottekes....

't wordt wel mooi vol hier.. maar da's het mooie hé straks genieten van de kleuren en van het eten ...

en dit weekend komen er nog eens weet niet hoeveel potten(potjes) bij voor de tuinbonen, peultjes, kropsla en spitskool.....

't ja, 't is een drukke tijd hé en nu nog de moestuin omspitten

groetjes,

Rita




donderdag 17 maart 2011 - 20:44
koen

Koen

De moeite zou ik zeggen,


Wat doe je in de winter met de fuchsia's?


Groeten, Koen
donderdag 17 maart 2011 - 20:47
Rita1960

Rita1960

Koen,

In de late herfst, terugsnoeien, zoveel mogelijk grond eraf van de wortels en dan in een zelfgemaakte "kist" van dik wit piepschuim, in turfmolm goed afgedekt laten overwinteren..

kan ook in een afgedankte vrieskist.. als ze maar vorstvrij overwinteren.. en donker....

en je kunt ze ook licht laten overwinteren maar dan zit je vaak met te hoge temperaturen en te weinig licht.. gevolg waterloten.. die je wel kunt gebruiken als "stek"..

groetjes,

Rita
donderdag 17 maart 2011 - 21:04
marero

Marero

mmm..ik heb nog maar 3 fuchsias staan en een aantal pottekes met stekken en 1 zaailingske dervan dus als ik lees 50 fuchsias dan kom ik nog veel tekort persies denk erover van ze volgende winter ook zo te overwinteren int donker in een kist want in de potten benemen ze teveel plaats en in de garage is niet zoveel plaats aant raam en het is daar toch maar enkele graden warm ook, maar deze winter hebben ze alvast goed overleeft want ze zijn al mooi aant uitlopen allemaal
en oudenaarde, okee maar das nog veel verder en tis nu al zover, en ik ga graag naar dadizele, kan daar veeeel kopen
donderdag 17 maart 2011 - 21:17
daggie01

Daggie01

ik zou niet weten hoeveel potjes met zaailingen heb staan
teveel om te tellen
en ze staan nu echt overal
en het ergste is
ik heb net nog 17 potjes gevuld
en manlief heeft vanmiddag ook nog het een en het ander gezaaid

pfff heel ons gezin heeft de ziekte
het is maar goed dat we heel veel terrein hebben
donderdag 17 maart 2011 - 22:33
renate67

Renate67

22 potten en potjes buiten en 36 potten binnen (waarvan 1 met 14 wc-rolletjes van de lathyrus).
Maar de meeste zijn nog potjes met zaad en nog niet met plantjes (buiten zeker) sommige wel met zaailingen.
Renate
donderdag 17 maart 2011 - 23:51
cetinel

Cetinel

valt hier echt wel mee hoor,ik heb buiten en binnen tesamen zo een 58 pottekes en bakskes me zaailingen en stekken.....(heb er al een deel weggegeven en er gaan binnenkort nog een deel weg,maar dankomen er weer een paar bij )
vrijdag 18 maart 2011 - 08:56
an

An

ik heb 60 potjes staan waarvan ik er op dit moment zeker nog 5 of meer moet/kan gaan verspenen,
dus nog meer potten,en ik ben nog niet eens klaar met zaaien.
mijn man zei al van de week moest je die bakken niet halen bij action , ik zei ja een stuk of 6 in ieder geval,voor half mei moet ik ze zeker hebben,
gr an
vrijdag 18 maart 2011 - 09:00
annis

Annis

In de kas staan er ong. 200 daar is nog niet het zaaigoed mee geteld wat nog verspeend moet worden. Er staan nog zaailingen van vaste planten van vorigjaar dit nog de tuin in moeten. Veel voor de verkoop op de plaatselijke tuinmarkt in april dan is er veel weg.

Gr.Annis
vrijdag 18 maart 2011 - 10:05
Eniavaswen

Eniavaswen

'k Heb al een stuk of 20 potjes met kleine plantjes, maar ze staan meestal met 3 in een potteke, wegens pottekesgebrek. Ook nog 4 kleine kweekbakjes waar mijn zaadjes volop aan het kiemen zijn. Dus da worden dan ook nog een stuk of 30 pottekes. Gelukkig hebben we ne grote lichte zolder waar ik alles kwijt kan.
'k Denk dat ik er net wat ga uitdelen aan familie en vrienden.
vrijdag 18 maart 2011 - 15:24

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon