menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vaste planten

Ga naar meest recente reactie

cetinel

Cetinel

ik heb me een paar vaste planten aangeschaft en vroeg me af of die nu al de grond in kunnen(tis te zeggen,de knollen dus)
het gaat om gypsofilia,alchemilla mollis,liatris spicata,phlox paniculata "david" en iris sibirica"bleu king"
sommigen beginnen al uit te lopen en ik wou ze gelijk in de grond doen,kan dat?
zaterdag 12 maart 2011 - 19:55
Polplastron

Polplastron

Veel hangt af van waar je ze gekocht hebt en hoe de situatie van je tuin is.

Ik heb zelf ook al wat vaste planten aangekocht in een tuincentrum. Die stonden daar buiten en werden afgedekt met vliesdoek. Ik leid hieruit af dat deze planten eigenlijk al vrij goed afgehard zijn. Planten die binnen in een serre staan zijn dat absoluut niet.

De planten die ik reeds geplant hebt staan op een vrij beschutte plaats en doen het daar (ondanks de nachtvorst van een paar nachten terug) blijkbaar al goed.

Groeten,

Pol
zaterdag 12 maart 2011 - 20:02
cetinel

Cetinel

ik heb geen planten gekocht,maar de wortelstokken,knollen etc ervan...
gekocht in de lidl.
ze kostten 89 cent per pakje,sommige zijn aan het uitlopen,vandaar dat ik ze direct in de grond wou doen,aangezien het hier om knollen van vaste planten gaat kon dat wel dacht ik...
zaterdag 12 maart 2011 - 20:09
Polplastron

Polplastron

Volg gewoon de aanwijzingen op de verpakking als je twijfelt en anders plant je ze inderdaad maar. Ik heb dat ook gedaan met een verpakking lelietje-van-dalen en die zijn mooi aan het opkomen.

Gezien deze plantjes niet veel kosten, kan je er eigenlijk weinig mee verliezen en veel mee winnen hé!

Groeten,

Pol
zaterdag 12 maart 2011 - 22:01
cetinel

Cetinel

aha! weet ik weer wat doen morgen(had voorgenomen om morgen enkel te verspenen binnen)
zaterdag 12 maart 2011 - 23:06
renate67

Renate67

De alchemilla mollis en de phlox zijn in ieder geval prima winterhard en staan hier in de tuin al een paar weken boven de grond en deze hebben zelfs de nog vrij sternge vorst van de afgelopen weken prima doorstaan, groeide toen niet verder maar nu weer wel.
Liatris spicata is ook prima winterhard maar staat hier nog niet boven de grond.
Ik denk gewoon planten maar zo dat uitlopers (als ze niet te lang zijn ten minste) nog onder de grond zitten, dan kan je plant zelf bedenken of die al boven wil komen of nog even wacht.
Renate
zaterdag 12 maart 2011 - 23:11
deHaan

DeHaan

Je kan ze gewoon in de volle grond zetten.
zaterdag 12 maart 2011 - 23:16
cetinel

Cetinel

thank you!!
zaterdag 12 maart 2011 - 23:19
iecee

Iecee

zo snel mogelijk in de grond
maar je zet die lidl dingen beter eerst een tijdje in een pot met goeie grond en pas in de tuin als ze goed geworteld zijn want eigelijk zijn ze niet sterk genoeg om meteen de grond in te gaan
dinsdag 15 maart 2011 - 00:33
cetinel

Cetinel

da zegde nu ze zitten al in de grond,op hoop van zegen dan maar.
dinsdag 15 maart 2011 - 10:31
iecee

Iecee

tip voor volgend jaar
of voor de volgende lidl planten.
dinsdag 15 maart 2011 - 11:08

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon