menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zaaienkiemtemperatuur.

Ga naar meest recente reactie

marre02

Marre02

Hallo,

Ik heb een vraagje. Ik hoor van sommige mensen dat ze bijvoorbeeld vanaf half maart beginnen met het zaaien van éénjarigen in de onverwarmde kas.

Ik spreek over afrikaantjes,asters,...

Sommigen zaaien ook binnen.

Stel dat men een kiemtemperatuur nodigt heeft van circa 20°C. Hoe kan je dat bereiken in een onverwarmde kas? Overdag begrijp ik dat wel, maar 's nachts is het toch nog te koud? Lukt dat dan wel goed het zaaien? Of zijn deze mensen niet zo goed bezig en moet men later zaaien in de kas.

Mvg,
Marre
maandag 21 februari 2011 - 17:37
marre02

Marre02

Dus als ik het goed begrijp kan je beter binnen zaaien in maart en als je ze verspeent, naar de koude kas?

En als je in de koude kas wil zaaien? Waarschijnlijk dan wat later? Als je de kiemtemperatuur ook 's nacht's bereikt in je kas?

Mvg,
Marre
maandag 21 februari 2011 - 19:47
marre02

Marre02

Dus je hoeft niet te wachten met zaaien in een kas tot je zeker bent dat s'nachts ook de kiemtemperatuur wordt bereikt? Als het kouder is duurt het gewoon langer?

Ik zou graag afrikaantjes, asters en Pelargoniums willen uitproberen.

Het is de eerste keer dat ik zaai, maar ik zou het graag in een kas willen doen. Dus ik veronderstel dat half maart beginnen goed zal zijn?

Mvg,
Marre
dinsdag 22 februari 2011 - 07:47
an

An

HOi Lieke ,geraniums kan je nu ook zaaien hoor want de aldi heeft van die zaai pakketjes (vorig jaar gedaan met geraniums ze bloeide heel mooi maar klopt niet kwa kleur en ze bloeien later )
verder ging het prima.
dinsdag 22 februari 2011 - 11:13
an

An

want aldie heeft ze nu ook weer hier in nederland,ik koop ze in iedergaval niet meer had samen met anouk 5 dozen gekocht,geraniums,petunia's viooltjes ect.
het enige wat het goed deed tot zoverre want ik hield er maar 3 over zijn die geraniums en die hebben tot de vorst gebloeit ben ze vergeten binnen te halen anders hadden ze misschien nu nog wel geleefd,
nee ik haal het niet meer kon er ook zo voor bij lopen normaal heb ik daar meer moeite mee zoals de meeste hier,hahahahaha
dinsdag 22 februari 2011 - 12:38

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon