menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kerstster

Ga naar meest recente reactie

Roos

Roos

Ik koop ieder jaar een mooie kerstster maar binnen de kortste keren vallen alle bladeren eraf, wat doe ik verkeerd?
gr. roos
woensdag 29 november 2006 - 06:00
hugo

Hugo

de grond vochtig houden en niet in de tocht zetten (vb tussen 2 deuren die regelmatig opengaan),, en veel licht;; planten die uit de serre komen en buiten verkocht worden om daarna terug bij u binnen te belanden zijn ook binnen de krtste keren hun bladeren kwijt

groetjes
woensdag 29 november 2006 - 07:34
kurt

Kurt

De uitleg van Hugo klopt volledig. Zelf zou ik er nog willen aan toevoegen dat de duurdere planten uit de tuincentra meestal toch ook van veel betere kwaliteit zijn en langer hun bladeren behouden, dan deze uit de winkelketens die deze in massa aanbieden tegen dumpingsprijzen.

zie voor meer uitleg en onderhoudtips:

http://www.tuinadvies.be/kamerplant_kerstster.htm

Mvg,
Kurt
woensdag 29 november 2006 - 09:51
Catgarden

Catgarden

Deze plant kan er ook niet tegen als hij te koud water krijgt, beter een beetje lauw water geven en niet te veel in eens. Ik geef ze elke dag een klein beetje zodat de grond altijd licht vochtig blijft maar er mag zeker geen water blijven staan in de pot.
woensdag 29 november 2006 - 12:18
Pieter

Pieter

Ik zie soms ook wel eens een bloemenwinkel die deze planten in deze periode van het jaar nog durven buitenzetten. Laat ze daar dan maar staan en koop ze elders. En ik ga er ook helemaal mee akkoord dat je beter een plant uit het duurdere segment koopt, die staan soms tot met pasen.
woensdag 29 november 2006 - 20:19

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon