menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Siergrassen

Ga naar meest recente reactie

Pistachio

Pistachio

Ik zou graag in het voorjaar een lange strook naast mijn oprit beplanten met siergrassen die dan naast de houten afsluiting komen. De strook is een kleine meter breed. Ik ben op zoek naar grassen die ongeveer 2m hoog worden. De strook ligt alleen in de late namiddag in de zon. Heeft iemand tips mbt tot de grassoort die ik kan gebruiken? Ik moet de aarde nog laten aanvoeren, welke aarde neem ik het best ?
dinsdag 18 januari 2011 - 08:22
cee

Cee

Pampagras en zebragras groeien 2,5m (pampagras) à 1,5m (zebragras) hoog.

Maar pampagras is wel moeilijk te verwijderen achteraf!!!!
dinsdag 18 januari 2011 - 09:12
Pistachio

Pistachio

Bedankt Cee
dinsdag 18 januari 2011 - 16:03
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Er zijn heel mooie cultivars van Miscanthus die de gewenste hoogte bereiken.
dinsdag 18 januari 2011 - 18:20
Peppody

Peppody

Ik heb de miscanthus floridulus staan (links op de foto) die lekker hoog wordt en een andere miscanthus waarvan mij even de naam is ontschoten die heeft dwarsstrepen op het blad. Ze woekeren niet, geven wel een enorme kluit waar je desgewenst zonder problemen stukken van kan afsteken als het te groot wordt of om te vermeerderen elders in de tuin.



[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 18 januari 2011 - 20:01
Pistachio

Pistachio

Prachtige foto! Bedankt voor de info
donderdag 20 januari 2011 - 08:20
Eniavaswen

Eniavaswen

Calamagrostis Karl Foerster groeit ook redelijk stijf omhoog, misschien mooi in combinatie met miscanthus? Ik heb thuis miscanthus Malepartus en Ferner Osten staan. Op http://www.vasteplant.be/ vind je heel veel siergrassen en een goeie zoekmachine.

Groetjes, Karen
donderdag 20 januari 2011 - 09:56
Pistachio

Pistachio

Hartelijk bedankt Karen!
donderdag 20 januari 2011 - 11:24
marero

Marero

zebrinus?? is dat wat je bedoelde met die strepen? kheb hem hier ook staan, prachtige plant
zaterdag 22 januari 2011 - 23:33

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon