menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Cannas

marero

Marero

hello, ik heb 2 cannas staan in een pot en die staan nog in bloei maar nu word er vorst voorspeld, wat te doen? om ze uit te doen en af te knippen dat kan ik niet over mijn hart krijgen, trouwens ze moeten toch ook verdrogen en de knol moet zijn kracht opslaan voor volgend jaar, dacht ik??
zaterdag 16 oktober 2010 - 21:26
Peppody

Peppody

wachten tot de eerste vorst is geweest, de stengels hangen dan slap tegen de grond aan. Dan uitgraven, de knollen in kranten doen en donker en vorstvrij wegleggen tot eind maart dan kun je ze weer in de grond zetten. Of je kunt ze eventueel al wat eerder in een pot zetten (binnen) en dan met pot en al eind maart uitplanten. Dan hebben ze een voorschot met de groei en bloeien ze eerder.

Ik heb er hier ook 2 nog volop in bloei staan, jammer is dat altijd als je ze dan moet gaan rooien...

zaterdag 16 oktober 2010 - 21:36
Peppody

Peppody

o, ik had beter moeten lezen: je hebt ze in pot staan... je kunt ze natuurlijk met de eerste nachtvorst even 's nachts binnen halen (garage o.i.d.) en dan overdag weer naar buiten. Kun je nog even wat langer genieten van de bloemen!
zaterdag 16 oktober 2010 - 21:38
marero

Marero

danku
zaterdag 16 oktober 2010 - 21:47

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon