menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Rhodondendron met licht groene bladeren

Ga naar meest recente reactie

zourky

Zourky

Hallo iedereen,ik heb een vraagje een jaar of zeven had ik drie rhododendrons geplant,die hebben ieder jaar bloemen gegeven maar groeide toch niet normaal ook zij oogde niet fris groen.Ik heb die uit gedaan en in de volière geplant waar ze mooie donker bladeren kregen.Op die eerste plaats heb ik er drie nieuwe geplant met extra veel turf omdat ik dacht dat het daar aan zou liggen.Maar nu de huidige staan er ook nu drie jaar en hebben het zelfde,wel bloeien maar de bladeren zijn zo bleek echt licht groen,dus er is iets wat ze nodig hebben maar wat.
Mocht er iemand zijn die slimmer is dan ik,dan hoor ik het graag heel graag zelfs !
groetjes Richard
vrijdag 10 september 2010 - 11:06
hugo

Hugo

kan ook een gebrek zijn aan ijzer,, hierdoor krijgen ze ook lichtgroene tot gelige bladeren (in dit geval magnesium toedienen);;;; let wel: er zijn ook rhodondendronsoorten met lichtgroene bladeren

groetjes
vrijdag 10 september 2010 - 11:36
Pieter

Pieter

Hugo,
Ik denk dat je een beetje verward was bij het schrijven. Als er ijzertekort is moet je natuurlijk ijzer toevoegen en geen magnesium. Magnesium is voor magnesiumtekort
Worden de planten soms bemest?
vrijdag 10 september 2010 - 11:48
zourky

Zourky

Neen de planten worden niet bemest,omdat ik vroeger ergens gelezen had dat men rhodondendron geen meststoffen mag geven
Richard
vrijdag 10 september 2010 - 11:51
hugo

Hugo

hoi Pieter, klopt wat je zegt, zat misschien wat teveel met de samenstelling van het door mij gebruikte product voor dergelijke gevallen in mijn hoofd,, ik gebruik hiervoor nl 'kieseriet (26%magn),, meng ik trouwens ook onder mijn gekorrelde koemest als gazonmeststof, veel goedkoper dan al die samengestelde soorten en steeds een diepgroen gazon, eveneens goed voor mijn struiken,,

aan mijn rhodo's (zo'n 150) strooi ik in april een gewone mengmeststof 12-10-18 (overal verkrijgbaar) om de 3à4 jaar aangevuld met kieseriet (geeft een mooi diepgroene kleur

ook in de groentetuin gebruik ik met mate kieseriet, nl bijbladgewassen zoals sla, spinazie, kruiden zoals peterselie en prei en selder en ook tomaten, komkommer en courgette voor een intensere groenkleuring van het blad

groetjes
vrijdag 10 september 2010 - 13:25
zourky

Zourky

Jongens allebei bedankt voor de uitleg,maar kieseriet dat is de eerste maal dat ik daar van hoor,ik haal mijn meststoffen bij een groothandel in veevoeder en alle tuin benodigheden,die kieseriet gaan ze dat daar kennen of is dat een Hollandse benaming
groetjes Richard
vrijdag 10 september 2010 - 15:55
hugo
vrijdag 10 september 2010 - 16:05
zourky

Zourky

Hugo bedankt,men is nooit te oud om bij te leren ,ik had er nog nooit van gehoord
ga morgen een doos halen
groetjes Richard
vrijdag 10 september 2010 - 18:07
printemps

Printemps

Bij Aveve hebben ze dat
Staat bij de mest en zit in een redelijk grote doos
Ik dan dat het merk Viano is

mvg
vrijdag 10 september 2010 - 18:10
hugo

Hugo

links en rechts rhodo's, foto genomen ergens in mei denk ik

[afbeelding verwijderd niet-https]

ontluikende rhodo

[afbeelding verwijderd niet-https]

groetjes
vrijdag 10 september 2010 - 19:16
lentemode

Lentemode

Kasteelpark, Hugo !

Schitterend !
En dat allemaal met kieseriet !

Groetjes,
Mia
vrijdag 10 september 2010 - 20:17

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon