menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Lage planten voor lichte helling - veel zon

lanne

Lanne

Hallo
wat kunnen jullie aanraden van zeer lage planten om op een helling te zetten in kleigrond - in de volle zon - die geen behoefte hebben om extra water te krijgen in de zomer .Het is de bedoeling dat ze gerust mogen woekeren om een dicht tapijt te vormen waar geen of nauwelijks onkruid meer onder groeit en waar je toch af en toe op mag stappen ( om af en toe onkruid te wieden of zo )
Deze vraag komt van een kennis die in Italië woont .Ik heb al een super lage thym soort en grasanjers meegegeven en hoop dat die het daar al zullen doen .Zeker niet hoger dan grasanjers en moeten dus heel goed tegen de droogte kunnen in de zomer
Nog iemand suggesties ? Het is een vrij grote oppervlakte die moet bedekt worden
bedankt
Lily-Anne
zondag 22 augustus 2010 - 18:48
lanne

Lanne

Het is wel de bedoeling dat er (indien nodig ) op kan gelopen worden
- voor zover ik weet hebben de volgende planten een vlezige structuur - krijgen die dan geen beschadigingen ?
------------------------------------------------------------------------------------------------
Delospermum cooperii...is een soort ijsbloem

Carpobrotus edulis....is een grote ijsbloem/middagbloem

Mesembrianthemum.....ook weer een ijsbloem/middagbloem
------------------------------------------------------------------------------------------------

op hangeraniums en gazania soorten zou ik ook niet zomaar mijn voet op durven zetten
------------------------------------------------------------------------------------------------
De kruipende rozemarijn lijkt me wel een goede tip

nog tips ?

groetjes
Lily-Anne
woensdag 25 augustus 2010 - 08:04
moetje1951

Moetje1951

de Soleirolia soleirolii, slaapkamergeluk wordt normaal aanzien als een kamerplant. Die is in mijn tuin per ongeluk terecht gekomen en die maakt een echt dik tapijt waar je gerust op kunt lopen. Het kan heel goed tegen felle zon, een droge periode maakt ook niet uit. Het verspreidt zich heel vlug en is winterhard, in die zin dat bij vorst de bovenste laag bruin wordt en afsterft maar in het voorjaar is ie terug!
!
gr
Moetje
donderdag 26 augustus 2010 - 08:38

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon