menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zaad echinacea

Ga naar meest recente reactie

molleke32

Molleke32

Er hebben er mij hier verschillende gevraagd om zaad van mijn verschillende echinacea's. Nu mijn pink double delight , daarvan worden enkele bloemen bruin. Maar het probleem is dat of ik ze nu af doe en laat drogen of erop laat staan ze compleet beschimmelen, hoe geraak ik in godsnaam dan aan zaad??
Groetjes Vicky
donderdag 19 augustus 2010 - 19:23
revdpoel

Revdpoel

Vicky

als de bol gedroogd is, sla je het zaad er uit aan de zijkant van een emmer (zodat je het kunt opvangen)

groet
ROn
donderdag 19 augustus 2010 - 22:14
Echinacea

Echinacea

Hebt gij veel soorten Echinacea's ?
Wij verzamelen ze.
Kijk eens op deze link. http://www.familie-tuinen.be/pagina14.html
Weet ge een kweker, geef ons een seintje.
Groetjes
zaterdag 21 augustus 2010 - 09:10
molleke32

Molleke32

Ik heb Virgin , Pink double delight, merenque, hot summer en Vintage Wine..Die heb ik gekocht in Tongeren. In Vlaanderen zit er ook ene en die heeft wel 25 soorten!!Zijn naam is Jan Spruyt - Van der Jeugd , googel maar is even..
Weet jij dan mss hoe ik best zaad neem? Die double delight heeft wel bruine bloemen maar die beschimmelen dadelijk...

Groetjes Vicky

Ps: Wauw zeg wat een prachtige bloemen hebben jullie daar allemaal staan
Fantastische tuin!! Enne ja, die kweker Jan heeft er veel maar om er nog te vinden die jullie niet hebben , haha das een ander paar mouwen
zaterdag 21 augustus 2010 - 09:32
moetje1951

Moetje1951

Eens proberen de zaadjes eruit te peuteren voor ze beschimmelen. Misschien rijpen ze binnen wel? Dit is een gokje, ik weet dat dit lukt met akelei en campanula (dit jaar geprobeerd). Het proberen waard.
Moetje
zaterdag 21 augustus 2010 - 20:20
Echinacea

Echinacea

Om te zaaien is niet gemakkelijk, het beste is om een stukje wortelstok eraf te doen en zo te vermeederen, zo hebt u de soort die u wilt.
zaterdag 21 augustus 2010 - 20:33

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon