menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Rozen

Ga naar meest recente reactie

sundance
dinsdag 14 november 2006 - 15:55
sylvain

Sylvain

hallo Sundance er staat niks we weten niet over wat we moeten schryven, gaat ge ons de topic doorsturen want van het geen er staat sory mvg daaaagggggSylvain
dinsdag 14 november 2006 - 17:59
sundance

Sundance

hallo Sundance er staat niks we weten niet over wat we moeten schryven, gaat ge ons de topic doorsturen want van het geen er staat sory mvg daaaagggggSylvain

Sylvain,

plotseling was het bericht weg?
heb een tweede gestuurd dat schijnbaar onderweg is blijven hangen.

In mijn tuin zitten nog steeds luizen en witte vlieg op de rozen.
Mijn vraag was of ik de rozen nog moet behandelen met deze warme temperaturen.

Groetjes,

Stella
dinsdag 14 november 2006 - 20:08
sylvain

Sylvain

Beste Stella ik ben nu ook geen echte krak in rozen, maar ge moet nu uw rozen wel terug knippen voor de winter en zoals de wit ziekte en de luizen die verdwynen wel met de eerste nachtvorst maar we hebben hier op het forum een echte rozen kenner en die zal er wel de juiste uitleg bygeven want en product spuiten ik doe het altyd met 1/5 melk en 4/5 water voor myn rozen tegen de witziekte en die zyn perfect nu kost weinig geld en zou het zo proberen en voor de bladluis gewoon een beetje dreft( reclame mag voor een keer ) met water verdunnen en besproeien uw bladluis is dood mvg daaagggg
dinsdag 14 november 2006 - 20:54
sundance

Sundance

Beste Stella ik ben nu ook geen echte krak in rozen, maar ge moet nu uw rozen wel terug knippen voor de winter en zoals de wit ziekte en de luizen die verdwynen wel met de eerste nachtvorst maar we hebben hier op het forum een echte rozen kenner en die zal er wel de juiste uitleg bygeven want en product spuiten ik doe het altyd met 1/5 melk en 4/5 water voor myn rozen tegen de witziekte en die zyn perfect nu kost weinig geld en zou het zo proberen en voor de bladluis gewoon een beetje dreft( reclame mag voor een keer ) met water verdunnen en besproeien uw bladluis is dood mvg daaagggg



Sylvain,

Vriendelijk bedankt voor de uitleg.

Groetjes
dinsdag 14 november 2006 - 21:15
Lut2

Lut2

Wat er nu nog aan ongedierte op de rozen zit, neem ik er gewoon af met mijn vingers. Spuiten vind ik nu echt niet meer nodig.Als Rodger dit leest zal hij er zeker een deskundige uitleg bij geven
groetjes
woensdag 15 november 2006 - 19:57
Rodger

Rodger

Ha ha Lut , een deskundige uitleg van mij . .
Nee ik zou ze nu zo laat op het jaar zeker niet meer behandelen , je mag de rozen al wat inkorten voor de wintersnoei ,deed ik ook al bij diegenen die geen bloei meer hebben of eventueel wat witziekte vertonen .Na de eerste vorst zijn de bladeren en de bladluizen toch weg.Na de ergste vorst in het voorjaar worden ze dan goed ingekort ,want vergeet niet ,snoeien doet groeien !!.
groetjes
rodger
donderdag 16 november 2006 - 21:21
sundance

Sundance

Ha ha Lut , een deskundige uitleg van mij . .
Nee ik zou ze nu zo laat op het jaar zeker niet meer behandelen , je mag de rozen al wat inkorten voor de wintersnoei ,deed ik ook al bij diegenen die geen bloei meer hebben of eventueel wat witziekte vertonen .Na de eerste vorst zijn de bladeren en de bladluizen toch weg.Na de ergste vorst in het voorjaar worden ze dan goed ingekort ,want vergeet niet ,snoeien doet groeien !!.
groetjes
rodger


Bedankt,

ik heb gisteren en vandaag al de rozen gesnoeid zodat de meeste blaadjes weg zijn en waarschijnlijk ook de meeste luizen.


Groetjes,
vrijdag 17 november 2006 - 19:52
marleen

Marleen

Beste Stella ik ben nu ook geen echte krak in rozen, maar ge moet nu uw rozen wel terug knippen voor de winter en zoals de wit ziekte en de luizen die verdwynen wel met de eerste nachtvorst maar we hebben hier op het forum een echte rozen kenner en die zal er wel de juiste uitleg bygeven want en product spuiten ik doe het altyd met 1/5 melk en 4/5 water voor myn rozen tegen de witziekte en die zyn perfect nu kost weinig geld en zou het zo proberen en voor de bladluis gewoon een beetje dreft( reclame mag voor een keer ) met water verdunnen en besproeien uw bladluis is dood mvg daaagggg


beste sylvain,

sproei je dat mengsel melk/water aan de voet? of over gans de plant?
ik heb eens met iets gesproeid tegen witziekte maar mijn blaadjes bleven wit geplekt (wel van het produkt) en dat was ook niet mooi!

gr marleen
zaterdag 25 november 2006 - 16:11
sylvain

Sylvain

Beste Marleen dit melk met water1/5 melk4/5water dat is de verhouding van 200 ml melk en 800ml water dat spuit ge over gans uw planten rozen als een viburnum alles waar de witziekte op toeslaat spuit ge gerust uw product van melk en water en uw bladen gaan ook mooier blinken het is goed en goed koop en dan het zekere Marleen het kan geen kwaad voor onze insecten die wy zo hard nodig hebben Marleen zodus geen bang hebben er kan niets mis gaan doen maak het maar klaar voor volgend jaar ook niet te vroeg want dan wordt de melk zuur(grapje) dag mvg
zondag 26 november 2006 - 00:16
marleen

Marleen

dank je sylvain,
deze tip ga ik zeker onthouden en toepassen,
je hoort er nog van

gr marleen
zondag 26 november 2006 - 19:38
marleen

Marleen

ik zag vandaag allemaal van die kleine groene dingskes op mijn rozelaar............luizen of wat?
is het zinvol om de roos nu nog te behandelen?
of - het zal toch nen keer winter worden en vriezen - kan ik dit nu zo laten?
is spuiten met rosabel aan te raden?
(heb zo'n spuitbus kant en klare oplossing)

marleen
woensdag 29 november 2006 - 23:34
sylvain

Sylvain

Beste Marleen IK ZOU ER NIET VOOR SPUITEN ZE KUNNEN NU TOCH NIET VEEL SCHADE AAN BRENGEN EN IK HEB HIER JUIST BUITEN GEZIENO,5GRADEN zodus ik zou myn product noch weg zetten tot volgend jaar en dan met een spuitbus met water en een beetje dreft er in en dan zyn ze ook dood en is milleu vriendelyk voor de andere diertjes mvg
donderdag 30 november 2006 - 09:48
marleen

Marleen

Beste Sylvain,

dank voor je antwoorden,

water met dreft erin, kan dit geen kwaad voor de plant? voor de bladeren?

je bent precies onze tante Kaat voor de tuinprobleempjes !

gr marleen

zondag 3 december 2006 - 21:33
sylvain

Sylvain

Marleen ge moet geen bang hebben daarvoor ge moogt ook een ader sopje ge bruiken maar het moet maar een kleidopje zyn in een liter bus en ze gaan plakken en uw plantjes en zeker rozengaan er heel vrolyk by staan ik spuit tegen bladluis of milver altyd met een afwasproduct zoals de vroeg bloeiende viburnum sneeuwbal heeft heel veel last van bladluis twee maal in het voorjaar sproeien en ik ben er deze jaar heel lang van gespaard gebleven, en het is mileu vriendelyk doe maar Marleen niet ongrust zyn het kan echt geen kwaad aan de planten mvg
zondag 3 december 2006 - 21:51
willem64

Willem64

De meeste hebben wel last gehad van luis dit najaar. Het was dan ook een jar van extremen!
Het kan op zich geen kwaad, maar ik behandel zelf wel meteen. Dit temeer omdat de klimmers nog mooie groeitakken maken, en dat kan de luis aardig vertragen zoniet zelfs stilzetten.

Mvg,

Willem
maandag 11 december 2006 - 13:15

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon