menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hoe heet dit hangplantje

Ga naar meest recente reactie

rialle

Rialle

Dit hangplantje vind ik enig tussen Surfinia's of Petunia's in mijn plantenbakken. Het staat zo lekker fris. Naderhand komen er gele bloemetjes in. Helaas zijn ze altijd maar kort te verkrijgen.
Maar ik weet niet hoe hij heet. Wie kan mij helpen?

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]



Groetjes Rialle
dinsdag 3 augustus 2010 - 20:50
danny2

Danny2

Dat is een lysimachia nummularia, ook penningkruid.

groetjes danny
dinsdag 3 augustus 2010 - 21:20
rialle

Rialle

Dank je voor de naam Danny. Is deze ook te stekken?

Groetjes Rialle
dinsdag 3 augustus 2010 - 21:35
Audrie

Audrie

Jazeker,
Je kan het plantje afleggen of stekken.
Proberen maar
Bij ons staat hij in de tuin in vaste grond en komt elk jaar opnieuw te voorschijn in onze border, het is een ijverige bodembedekker.
Veels succes ermee
dinsdag 3 augustus 2010 - 22:40
rialle

Rialle

Dus hij is ook nog winterhard? Dan kan ik de plantjes in het najaar misschien bewaren?

Groetjes Rialle
dinsdag 3 augustus 2010 - 23:08
rialle

Rialle

Ok dat is fijn om te weten want ieder jaar nieuwe plantjes kopen is ook duur. Zeker nu ik steeds meer bakken heb.
Ik was ook al van plan om de Surfinia's en Petunia's te gaan stekken voor volgend jaar.
Ik vind het nu in een keer zonde dat ik al die jaren alles heb weggegooid omdat ik niet wist dat ze ook gestekt konden.

Hoe ga ik dan te werk als het zover is? Ik zal za zeker niet in de volle grond stoppen na jou waarschuwing, maar zet ik ze dan in een grote pot of zo, en dan gewoon in de tuin laten van de winter?
En dat stekken dan. Gewoon stukje knippen en in de grond ermee?
Ik ben nog niet zo thuis in dat stekken maar ga me er nu toch op gooien.

Groetjes Rialle
woensdag 4 augustus 2010 - 10:29
rialle

Rialle

Het penningkruid heeft de winter overleefd. Ik heb het gewoon in de bakken laten buiten staan en dat ging prima.
De afgelopen dagen heb ik mijn bloembakken gevuld met in ieder bak een stuk penningkruid tussen de Petunia's en Surfinia's. De oude gewoon in stukken gescheurd en voilá ha ha!

De Petunia's en Surfinia's zijn niet gelukt met stekken, die heb ik dus maar weer gekocht....

Groetjes Rialle
woensdag 4 mei 2011 - 16:33

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon