menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Lavatera bedekken in winter

kaatje

Kaatje

Onze lavatera Maritima is nu nog steeds enorm aan het bloeien. Deze middag ga ik wat stekken nemen omdat we deze dankbare en mooie plant ook op een andere plaats wensen.
Op het aankoopkaartje stond dat hij redelijk winterhard is. Wat gebeurt er met de plant in de winter, sterven de bladeren af en moet ik hem op de grond afdekken met wat schors?
Ik weet wel dat ik hem in de lente moet terugsnoeien tot 30 cm.
Ik ben pas nieuw hier en ik heb ook na verhuis de tuinmicrobe te pakken in onze eigen tuin en hoop dat iemand me kan helpen bij mijn beginnend tuinavontuur.
zondag 12 november 2006 - 11:05
sylvain

Sylvain

Beste kaatje ge had al stekken moeten nemen in augustus of september en dan binnen laten over winteren knip de planten in het voorjaar af ze zullen snel aan het uitlopen zyn, en de oudere plant goed inpakken aan de voet en zeker zorgen dat ge er stekken van hebt is een prachtige plant mooie en elegant de lavatera ,trimesstris, silvercup. wie zou my daar een paar scheuten kunnen van aan de hand doen mvg Sylvain
zondag 12 november 2006 - 13:20
Fons

Fons

Kaatje,lavatera maritima is een van de minst winterharde plant onder de lavateras, indien mogelijk toch maar uitdoen en vorstvrij overwinteren.

Groetjes Fons.
zondag 12 november 2006 - 23:21

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon