menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Calamintha nepeta

Ga naar meest recente reactie

Pistachio

Pistachio

Dag tuinvrienden,

Heb vorig weekend twee potten met calamintha nepeta/steentijm gekocht. Het is een succes want ze staan heel mooi en trekken veel bijtjes aan. Ik heb geen ervaring met deze plant en vroeg me af of ik ze gewoon in de potten kan laten overwinteren itt uit te planten. Met mijn gewoon kattenkruid lukte dit verschillende jaren maar ik weet niet of het ook met deze soort kan. Is dit eigenlijk een soort kattenkruid of niet want kattenkruid heet ook nepeta. Iemand ervaring hiermee?

Alvast bedankt.
maandag 19 juli 2010 - 13:31
minouke

Minouke

ze zijn wel allebei van dezelfde plantenfamilie nl de Lamiaceae
Maar wilt niet zeggen dat ze dezelfde verzorging nodig hebben.

Het is geen kattenkruid maar wel een soort tijm, en de bijtjes zijn er verzot op, ze zijn wel winterhard maar in pot zijn planten wel vorstgevoeliger.
maandag 19 juli 2010 - 13:41
Pistachio

Pistachio

Dag Minouke,

Bedankt voor de info. Ze zitten momenteel in plastieken kuipen. Ik zou ze tegen de vorst gewoon binnen halen en dan in het voorjaar weer buiten plaatsen of is dit niet nodig? Of is uitplanten toch het beste? Ik vind ze wel leuk in potten want dan kunnen ze af en toe eens van plaats veranderen op het terras.
maandag 19 juli 2010 - 14:53
minouke

Minouke

eerlijk gezegd ik heb geen ervaring met VASTE planten in pot ze staan allemaal in volle grond.
Maar plastieken potten??? niet te nat??? voor Calamintha

In elk geval zou ik potten in de winter beschut plaatsen uit de wind en zeker oostenwind.
maandag 19 juli 2010 - 15:30
Pistachio

Pistachio