menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Distelonkruid of niet

meniek

Meniek

Ik heb inderdaad ooit eens een "vaste plant-distel" gezet in onze tuin, maar nu heb ik een distel staan van al wel 1,5 m hoog! Zou dit een "vaste plant" zijn of onkruid? Kan een "onkruid-distel" wel zo hoog worden?
Er staan heel wat knoppen van bloemen in mijn reuzedistel, maar ze zijn nog niet open...
Wie helpt mij?
zondag 27 juni 2010 - 12:39
Peppody

Peppody

Distels worden hier met gemak 1,5 tot 2 meter hoog (vooral de wegdistel), diverse soorten staan hier en is allemaal onkruid (voor mij althans).
zondag 27 juni 2010 - 13:20
moetje1951

Moetje1951

Misschien Eryngium of Kruisdistel? Heb ik ook in de tuin en dat is geen onkruid.Worden ook zo groot. Prachtige bloemen om te drogen. ik weet niet of het Veldwetboek op deze ook van toepassing is?
Ze zijn hier in België inderdaad daar nogal streng op, vooral als ze in de weiden staan.
Moetje
maandag 28 juni 2010 - 09:27
Peppody

Peppody

Ik heb hier ook de wegdistel (Onopordum acanthium) staan, deze worden nog hoger als je ze laat gaan (2,5 meter met gemak) en de stammen zo dik dat je ze nog niet eens omkrijgt ook en daarnaast enorme stekels. Er zijn mensen die ze mooi vinden maar ik graaf ze meteen uit zodra ik ze ergens op zie komen. Ik heb ze 1x laten staan maar vind ze te gevaarlijk zo hoog als die worden. Hier in Duitsland zijn daar volgens mij geen regels in gelukkig.
maandag 28 juni 2010 - 11:25

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon