menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ficus

Ga naar meest recente reactie

Manet

Manet

Een goedemiddag,wij hebben een Ficus van onze buren gekregen daar deze mensen naar Shanghai zijn verhuisd.
Hij staat reeds een tweetal maanden bij ons binnen en heeft nogal wat te lijden onder bladverlies.
Plant staat centraal in de leefruimte op een lichte plaats,heeft een hoogte van bij de twee meter(gemeten van onderkant pot tot kruin,eigenlijk al een kleine boom)).
Verliest een 15-tal bladeren /dag.Krijgt wel een enkel vers blad,je moet daar wel achter zoeken.
Staat op een grote schaal ,die met rtegelmaat gevuld wordt met water.
Is het (herfst) normaal dat deze tocht grote plant zoveel bladverlies heeft?
We zouden hem niet graag verliezen?
Groeten aan iedereen aan dit forum?
Jeff
woensdag 1 november 2006 - 12:09
JovanDreumel

JovanDreumel

De Ficus elastica 'Decora' is de plant waar het over gaat denk ik.
bij het verplaatsen hebben ze het vaak moeilijk. Ook kan het voedsel in de pot op zijn en raad ik aan om een grotere pot te nemen met nieuwe potgrond. Je bent deze plant nog lang niet kwijt denk ik, want je kunt altijd nog marcoteren.
woensdag 1 november 2006 - 20:42
Fons

Fons

En een weinig bladverlies is normaal vermits het een groenblijvende plant is die zich steeds verjongt,af en toe benevelen of een douche doet wonderen,regelmatig op bladluis kontroleren.

Groetjes Fons;
woensdag 1 november 2006 - 21:28
jp

Jp

Mocht het gaan om de kleinbladige ficus benjamina (gezien het verlies van 15 blaadjes per dag) dan kan bijsnoeien soelaas brengen. De plant loopt snel terug uit, met gezond jong groen.
Doe dit wel ergens waar sapverlies geen kwaad kan (lelijke vlekken op uw mooie vloer) of leg er bv. kranten onder.
Ook deze ficus houdt van een vaste plaats, veel licht maar geen zon. En voldoende luchtvochtigheid in onze winter-warme huiskamers (min. 60 %).
Veel succes !
donderdag 2 november 2006 - 14:57
Manet

Manet

Merci,merci .we gaan der aan werken!!
vrijdag 3 november 2006 - 22:39
hildavw

Hildavw

Een kleinbladige ficus heeft ook last van bladverlies als hij te nat staat !
Volgens mij kan hij beter te droog, dan te nat staan.
Veel succes ermee .
donderdag 16 november 2006 - 15:06

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon