menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Onkruid tussen de steentjes

Ga naar meest recente reactie

heidirijken

Heidirijken

Ik wil graag het hogere onkruid tussen de steentjes verwijderen, zonder de wortels eruit te halen, want dan gaan mijn steentjes ´wandelen ´. Zou dus eigenlijk het onkruid moeten scheren ??? Heeft iemand hier ervaring mee ?
donderdag 3 juni 2010 - 12:19
lentemode

Lentemode

Met-wortel-en-al...
Anders hopeloos onzinnig werk
donderdag 3 juni 2010 - 13:18
marre02

Marre02

Beste,

Zoals eerder vermeld is dit onbegonnen werk, door onkruid af te trekken of te "scheren" stimuleer je dit alleen maar, ze komen zowiezo terug.

Misschien kan je met een hark je steentjes bijeenharken, het onkruid wieden met wortel, hierna kan je een antiworteldoek gebruiken en dan je steentjes er weer opleggen.

Je kan ook spuiten tegen onkruid, er bestaan ook ecologische sproeimiddelen, liefst bij zonnig weer gebruiken voor optimaal effect, al moet ik zeggen dat het eerste wat ik vermeld heb meer ecologisch is en misschien zelfs ook het beste resultaat zal hebben.

groetjes
donderdag 3 juni 2010 - 15:13
Mandy

Mandy

Kun je het niet met de hogedrukspuit wegspuiten?

Heb ik zelf zojuist ook gedaan en daarna dan weer alles inzanden........
donderdag 3 juni 2010 - 21:30
cetinel

Cetinel

dan spuit je de keitjes toch ook alle richtingen uit??
donderdag 3 juni 2010 - 21:55
dendrodan

Dendrodan

Heb deze week in de buurt ene dat zien doen met een gasbranderke of een roofingbrander. Hij was gewoon al zijn onkruid tussen zijn keien van zijn voortuin aan het afbranden.
donderdag 3 juni 2010 - 21:58
Mandy

Mandy

Nee hoor Ceti, dat valt wel mee...... Ik heb een lange oprit met keitjes 10X10 en hetzelfde bij 2 terrassen van 500m2 en 60 m2 en sommige keitjes gaan ietwat wiebelen maar het valt erg mee. Die v an mij waren zwart, nu zijn ze weer geel, blauw en rood en alle gras, mos en ander akelig hardnekkig onkruid is weg.....

Je moet wel enkele!!! kilo's zand erweer in brengen

en afbranden bij 10X10 keitjes lijkt mij helemaal onbegonnen werk......
donderdag 3 juni 2010 - 22:00
cetinel

Cetinel

ik denk toch dat we allebei een ander beeld hebben bij het woord keitjes!
hier zijn keitjes rond de 1 cmgroot(klein)
die van 10 op tien,die liggen hier op de oprit(bij ons wel 15 op 15 maar kom)en dat noemen ze hier klinkers...
donderdag 3 juni 2010 - 22:18
Mandy

Mandy



Steentjes van rond de cm groot noem ik grint

Dan praat je inderdaad wel over iets heel anders en ik weet niet of dat wel te spuiten valt..... die zouden wel eens rond je oren kunnen gaan vliegen
donderdag 3 juni 2010 - 22:23
cetinel

Cetinel

tja das vloms é...
donderdag 3 juni 2010 - 22:24
Mandy

Mandy

ja..... en een klinker is in Nederland een straatbetonsteen, maat ongeveer 20X5 cm...... das nederlands he.....
donderdag 3 juni 2010 - 22:26

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon