menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Rupsen

Ga naar meest recente reactie

crazysandra007

Crazysandra007

ik heb een klimhortensia gezet en na een paar dagen zag ik dat er stukjes uit de bladeren waren en dan heb ik een slakkenval gezet,na enkele dagen nog steeds bladeren gewoon weg gevreten en toen zag ik 3 grijze rupsen ik ben onmiddelijk achter een spuitbus geweest voor rupsen maar nu vraag ik me af of dat wel gaat helpen hebben jullie nog tips!!!!groetjes
zondag 2 mei 2010 - 20:24
leeuwtje

Leeuwtje

Als het er maar 3 zijn kun je ze toch gewoon met de hand verwijderen.
zondag 2 mei 2010 - 21:45
Rita1960

Rita1960

wegvangen en weggooienkan altijd maar dan zul je nooit de vlinders zien die uit de rupsen kruipen

en als je planten er niet helemaal door opgevreten worden.. lekker laten zitten

groetjes,

Rita
zondag 2 mei 2010 - 21:56
moetje1951

Moetje1951

Vangen maar die beestjes en ergens anders waar ze geen kwaad kunnen een nieuwe kans geven!
maandag 3 mei 2010 - 08:54
iecee

Iecee

gewoon laten zitten.
ze eten dit toch al beschadigde blad op en dan stoppen zezich weg en worden dan een pop of ziets.
rupsen leven maar heel even en springen echt niet van de ene plant op de andere.
er komen na deze ook geen andere
afblijven ze zijn erg tijdelijk
maandag 3 mei 2010 - 09:00
Polplastron

Polplastron

Ik zou Roundup aanraden want geen planten = geen rupsen!
maandag 3 mei 2010 - 09:28
iecee

Iecee

hé Polplastron,
Dit is werkelijk de beste oplossing.
maandag 3 mei 2010 - 12:33
moetje1951

Moetje1951

Wel heel drastisch en daarna alles in de beton gieten Polplastron, problem rupsen opgelost
maandag 3 mei 2010 - 12:40
Polplastron

Polplastron

Sorry, ik kon het echt niet laten! 't Was natuurlijk maar een grapje hé! Ik wil hier niemand mee beledigen of met het vingertje wijzen!
maandag 3 mei 2010 - 12:55
moetje1951

Moetje1951

nee natuurlijk niet. Was van mijnentwege ook een grapje hoor!
maandag 3 mei 2010 - 13:34
crazysandra007

Crazysandra007

oke bedankt voor de vele reacties ik dacht echt dat die beestjes veel kwaad konden maar nu ik jullie zo bezig hoor ga ik ze inderdaad niet de dood injagen ik dacht al dat ik om den duur met een plaag zou zitten bedankt he de spuitbus word bij deze ver weg gestoken!!!
maandag 3 mei 2010 - 21:24
iecee

Iecee

goed zo,
Een rups zal nooit zijn waardplant doodmaken want volgend jaar moeten zijn kindjes er weer van eten.
Er zijn ook best wel erge rupsen b.v. die in de euonimus en de processierups o.a. maar meestal zijn ze vrij onschuldig, en er zijn ook hele mooie.
een rups is wel vaak gebonden aan één plant, dus je hebt wel kans dat ze volgend jaar weer terugkomen.
Als er dat niet te veel zijn is dat niet zo erg, het is niet zo mooi natuurlijk, blad met gaten, maar de vogels hebben ze nu ook rupsen als voedsel voor hun jongen, en uiteraard komen er vlinders uit.
ik hoop dat je je spuitbus verder niet meer nodig hebt.
dinsdag 4 mei 2010 - 09:39

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon