menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Verbena bonariensis

Ga naar meest recente reactie

Veke007

Veke007

Zo'n 3-4 weken zaaide ik verbena bonariensis maar er gebeurt niets.
Eén bakje staat in een (overdekte) kas aan het raam bij de verwarming en in een leeg eierdoosje zaaide ik er ook, die staan niet in een kas.
Weet iemand raad?

Thanx!
zondag 11 april 2010 - 23:49
Lysianthus
maandag 12 april 2010 - 09:56
Esem

Esem

Veke007

zaai voortaan je verbascum gewoon in het najaar buiten.
Je zal zien dat je deze tijd in het voorjaar een grote opkomst van zaailingen zal hebben.

Gr E ,
woensdag 14 april 2010 - 10:00
Veke007

Veke007

Heb nu inderdaad gelezen adhv bovenstaande link dat je het zaad best een 2-tal weken in de koelkast moet plaatsen alvorens te zaaien. Dit heb ik nu gedaan en binnenkort dan opnieuw zaaien! Dus als je ze in het najaar buiten zaait, maken ze ook een koudepeiode door. Bedankt voor jullie tips!!
woensdag 14 april 2010 - 11:41
dendrodan

Dendrodan

Weet ersoms iemand hoe die kleine kiemplantjes, plantjes van verbena er uit zien. Want mijn moederplant is dood door de koude. Heb er vorig jaar veel vlinders op gekregen dus dit jaar moet ik hem zeker weer in de tuin hebben. Ofwel koop ik hem terug ofwel wordt het zaailingen die in de tuinstaan.
woensdag 14 april 2010 - 18:40
Esem

Esem

Hier zie je de zaailing van de verbena

Gr E,

Bloemen & Planten

woensdag 14 april 2010 - 23:47
dendrodan

Dendrodan

bedankt ed ,
voorlopig heb ik deze nog niet gezien, zijn nog iets te klein.
Zal al de kiemplantjes rond de plant maar eventjes laten uitgroeien.
Totdat ik zeker ben dat het verbena is.
vrijdag 16 april 2010 - 13:26
Veke007

Veke007

Ik wil wel een fotootje plaatsen van zodra er hier eentje komt piepen, maar dat kan nog een tijdje duren
vrijdag 16 april 2010 - 21:37
lanne

Lanne

even terzijde , Het is ook mogelijk om verbena bonariensis te stekken .Ik heb in het najaar gestekt met succes - de stek had op een bepaald moment wel wat last van schimmel , maar dat heb ik kunnen oplossen . Hij staat nu al in de volle grond - hopelijk krijgt hij geen last van nachtvorst . Ik wist niet dat ze daar gevoelig voor zijn - ik zal het in het oog houden .
Succes met het zaaien
Lily-Anne

vrijdag 16 april 2010 - 22:15

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon