menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Pachysandra

Mandy

Mandy

Onder de bomen heb ik nogal wat van deze plantjes staan.
Ze beginnen nu te bloeien met witte bloempjes.

Vanmorgen werd mij verteld dat ik Na de bloei er eens met de heggeschaar doorheen moet gaan of bij de grotere stukken de grasmaaier erover heen......

Wie kan mij zeggen of dat inderdaad goed is voor de plantjes en waarom dat zou moeten?????
zondag 21 maart 2010 - 16:45
Mandy

Mandy

Aangezien ik NIET op zoek ben naar extra werk en de plantjes er mooi bij liggen, echt geen TE dikke laag en ook niet hoger dan een cm of 10-15 laat ik ze dus gewoon verder groeien......

Hartelijk dank voor je advies


.
zondag 21 maart 2010 - 20:01
Jan. B.

Jan. B.

Hallo Mandy

Ik heb veel pachysandra staan op een schuine helling en stond er 6 jaar was nu veel te groot en niet meer mooi gelijk,ik heb vorige week met de tuinschaar er alles afgeknipt en toen met de gazonmaaier er overheen nou dit gaat echt wel weer uitschieten hoor,alleen mis ik dit jaar de bloei.

gr.
Jan uit Alphen
zaterdag 27 maart 2010 - 21:37
Mandy

Mandy

Ik heb geen idee hoe lang ze hier al onder de bomen staan maar het ziet er nog "netjes" uit dus ik doe er dit jaar niets aan..... Maar ik weet wel voor inde toekomst wat ik er eventueel aan kan doen......

Goed te horen dat na zo'n korte tijd na de "knipbeurt" de plantjes weer gaan groeien......bedankt Jan.....

( staat genoteerd in mijn tuinwerkboek )
zondag 28 maart 2010 - 21:03

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon