menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Meeldauwproblemen

Ga naar meest recente reactie

wimlannoo

Wimlannoo

Onze kamperfoelie Japonica Halliana staat reeds enkele jaren op zijn zelfde plaats. Jaar na naar hebben we hetzelfde probleem met meeldauw. Vooral wanneer de zomer begint begint zijn bladeren en bloemen te verliezen (net dan wanneer we zouden kunnen genieten van de geur). Dit jaar heb ik hem alvast verwijderd. Heeft het zin om te proberen een andere kamperfoelie te plaatsen ? Bijv. Lonicera periclymenum ? Ik denk er ook aan om evt een sterjasmijn Toscaanse jasmijn te plaatsten. Alvast bedankt voor de reactie.
Groeten Wim :
zondag 7 februari 2010 - 08:44
depauws

Depauws

Wim.

Hier zit de kamperfoelie ook regelmatig onder de meeldauw.
Ik vrees dat kamperfoelie daar gevoeleig aan is.

groeten
Silvain
zondag 7 februari 2010 - 09:29
wimlannoo

Wimlannoo

Bedankt Sylvain voor het snelle antwoord. Bij ons is het echter zo erg dat de kamperfoelie al zijn bladeren verliest en bloemen. Resultaat is dat we gewoon geen genot hebben op ons terras van de geur. En dat we op een lelijke klimplant uitkijken, ... Is die van jou ook een japonica halliana ? In ons vroegere huis hadden we een andere kamperfoelie en die had daar geen last van.
Groeten wim
zondag 7 februari 2010 - 09:52
leeuwtje

Leeuwtje

Wat is de standplaats van de kamperfoelie? Staat hij in de zon of erg in de schaduw? Ik heb er hier één onder een boom en die heeft ook altijd veel last van meeldauw, terwijl die in de zon er nauwelijks last van heeft.
Verder ben ik erg fan van de sterjasmijn. Die heb ik ook verschillende staan! Bloeien lekker lang en geuren heerlijk.
zondag 7 februari 2010 - 11:24
wimlannoo

Wimlannoo

Hij staat tot de middag in de schaduw en vangt na de middag zon. Maar de problemen beginnen eigenlijk vooral in de zomer wanneer hij nog meer zon krijgt ? Ik zag wat foto's van de sterjasmijn op internet en op het eerste zicht lijkt die ook wel leuk. Ik las dat dit een sterke plant is ?
zondag 7 februari 2010 - 11:58

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon