menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bestaan er sneeuwklokjes met gestreepte bladeren

Ga naar meest recente reactie

lanne

Lanne

Wie weet of er sneeuwklokjes bestaan die gestreepte bladeren hebben ? ik dacht van dit onlangs op het internet gezien te hebben , maar begin nu te twijfelen of het een droom was .
Wie weet hier een antwoord op ?
groetjes en bedankt
Lily-Anne
vrijdag 5 februari 2010 - 09:12
lentemode
vrijdag 5 februari 2010 - 11:18
Tjeuke01

Tjeuke01

Hallo Lanne,

Kijk eens op de site van Oirlicher Blumengarten, deze ligt in Duitsland net over de grens bij Venlo.
Je weet niet wat je ziet !

Groeten,

Tjeu
vrijdag 5 februari 2010 - 17:08
lanne

Lanne

Wow - prachtige site om sneeuwklokjes eens te kunnen vergelijken - hier zie je van ver de verschillen - ik dacht dat de vershillen eerder met een vergrootglas zouden moeten bekeken worden .Daar zou ik wel eens willen langsgaan !!!
Per post bestellen is altijd wel vrij prijzig - ik weet niet of ze ook de bolletjes , als ze in rust zijn , kunnen leveren .Dat zal wel een groot verschil maken bij de post .
Ik heb de indruk dat het gevaar er wel inzit , dat hoe meer je er ziet , hoe meer je er wil hebben - die site gaat in ieder geval bij mijn favorieten !!bedankt

Ik zou nog wel willen weten of er nu sneeuwklokjes bestaan met duidelijk gestreepte bladeren - anders moet ik wel geloven dat ik het gedroomd heb

groetjes
LIly-Anne
vrijdag 5 februari 2010 - 17:28
printemps

Printemps

@ Lanne

Ik weet niet zeker of er zijn met gestreepte bladeren
De soorten die een beetje strepen vertonen zijn ......(maar die strepen zijn niet echt fel)
Galanthus Plicatus var. Plicatus en ook Augustus
Galanthus Plicatus var. byzantinus
Waarschijnlijk zijn er wel meerdere

Bollen van sneeuwklokjes worden bijna nooit droog verhandeld
En zeker NIET van die speciale/dure soorten
Het gevaar is dat je dan niet meer levensvatbaar zijn en dat zou dan zeker jammer zijn hé

mvg
zaterdag 6 februari 2010 - 13:58
dendrodan

Dendrodan

Voor wie op 21/02/2010 niets te doen heeft.
In de oranjerietuin Vordenstein te schoten is er een sneeuwklokjes zondag.
Deze is een initiatief van galanthus.be en tuinpunt.be van 13.30 tot 17 uur.
De toegangsprijs is 3 euro
http://www.opentuinagenda.nl/?p=w2010020700&i=621

Woonde vroeger er niet vervandaan men kan er ruilen en ook kopen
zondag 7 februari 2010 - 22:09
xerofyt

Xerofyt

sneeuwklokjesweekend op 27 en 28 februari in het arboretum van Kalmthout met lezingen en tentoonstelling : http://www.provant.be/kalender/vrije_tijd/domeinen/arboretum_kalmthout/collecties/hamamelis/2010_02_27_sneeuwklokjesweeken.jsp

Groet,
Xerofyt
maandag 8 februari 2010 - 19:40
Botanist

Botanist

Wat wel zeer opvallend is zijn de gestreepte meiklokjes oftewel Convallaria majalis f. variegata. Hier een foto met bloemen van de v. rosea.

Bloemen & Planten

zondag 14 februari 2010 - 14:37
lanne

Lanne

( even off-topic )
Wow botanist !
prachtig die gestreepte meiklokjes !!Nog nooit gezien - Hebben die ook dezelfde typische geur als de witte ? zijn dit allemaal bloemetjes van 1 plantje ? groeien die ook zo weelderig ?
groetjes
Lily-Anne
zondag 14 februari 2010 - 20:38
lentemode

Lentemode

Tchh... Tcchhh...
Als jullie even goed willen kijken, bemerken jullie toch dat glazen cilindervormig vaasje op voet ???
zondag 14 februari 2010 - 21:11
Botanist

Botanist

Ik heb een nieuwe topic aangemaakt met andere fotos.
zondag 14 februari 2010 - 23:09
lanne

Lanne

verdorie botanist , ik was erin getrapt !!! - zal in het vervolg de foto's even vergroten als ik twijfel - blijft toch wel mooi - vermoedelijk ook als er geen bloemetjes op staan
groetjes
Lily-Anne
maandag 15 februari 2010 - 08:56

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon