menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hostazaden

Ga naar meest recente reactie

sundance

Sundance

Wanneer moet je Hostazaden zaaien?

Groetjes,

Stella
woensdag 11 oktober 2006 - 16:35
lisa

Lisa

HOI,STELLA IK DOE DE HOSTAS IN MAART-APRIL IN KOUDE BAK
KAN SOMS EEN KOUDE PERIODE NODIG HEBEN VAN 3-4 WEKEN

GROETJES LISA
woensdag 11 oktober 2006 - 17:29
sylvain

Tekst aangepast

Sylvain

beste stella ge moet ze gewoon scheuren en op nieuw poten of zoekt ge er een andere soort by te maken by my thyis scheur ik ze altyd om dat het zaaien niet altyd lukt ik heb op deze moment 220 volwassen planten staan er zyn zo een 40verschillende soortenen ze veranderen nog van de moederplant als ergens zonniger of meer schaduw hebbenhet zyn prachtige planten mvg sylvain dit is de streaptise is een practige hosta


[afbeelding verwijderd niet-https]

maandag 16 oktober 2006 - 00:18
sylvain

Tekst aangepast

Sylvain

Lisa hier Sylvain ,gy zaait ook regelmatig hosta,s
en hoe gaat u er mee te werk om die te zaaaien, met my lukt het niet ,
weet gy er raad op, geeft ge my het door ik dank u op voorhand Sylvain
Lisa hier boven is de streaptise is een eerst jaars plant had 3 neusen en is nu een plant voor volgend jaar van 15 neusen en dan ga ik scheuren mvg

[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 16 oktober 2006 - 00:32
ines

Tekst aangepast

Ines

Sylain, die hosta "de streaptise" is een mooie!

Verleden jaar waren mijn hosta's kapot van de woelmuisen of andere...opgegeten.
Ik heb ze dit jaar opnieuw moeten aanvullen, hopelijk overleven ze de winter.
Groetjes,ines

p.s. ik zaai deze ook nooit, wel scheuren...
maandag 16 oktober 2006 - 00:42
sundance

Sundance

beste stella ge moet ze gewoon scheuren en op nieuw poten of zoekt ge er een andere soort by te maken by my thyis scheur ik ze altyd om dat het zaaien niet altyd lukt ik heb op deze moment 220 volwassen planten staan er zyn zo een 40verschillende soortenen ze veranderen nog van de moederplant als ergens zonniger of meer schaduw hebbenhet zyn prachtige planten mvg sylvain dit is de streaptise is een practige hosta


[afbeelding verwijderd niet-https]



Sylvain,

Ik scheur mijn planten ook, maa
maandag 16 oktober 2006 - 09:07
lisa

Lisa

sylvain
ik zaai meestal in february men kan ook in het najaar zaaien -zelfs heb ik ook al de hostas
in nat watte laten kiemen [ik probeer graag alles uit] dit gaat ook wel als ze kiemen meteen
in de aarde-het is soms gewon geluk ,met het zaaien van de zaden heb ik geen probleme-soms duurt het wel even tot ze uitkomen wel heben ze warmte nodig ca 20 graad je mag ook even kijken op
hostavalley.com leuke site voor hostas aan de naam van de plant van jou denk ik dat je een fan bent van hostas-ik kan het ook mis heben
groetjes lisa
maandag 16 oktober 2006 - 10:26
sylvain

Sylvain

Lisa ik baen een grote hosta fan daarom probeer ik ook zoveel mogelyk soorten te verzamelen maar ik ken dan de voorzitster van limburg van de vaste planten vereniging en die heeft zo, n800 verschilende soorten staan ik heb er al een deel van staan maar toch voorzichtig zyn het kost euro he en de hosta valley ken ik en dirk dupree ik heb er op myn pc zo,n 3500 opgeslagen en dan op dvd ge brand groetjes sylvain
maandag 16 oktober 2006 - 11:16
lisa

Lisa

sylvain,vind ik wel leuk dat je zo een fan van bent het zijn ook mooie voor in de tuin
die van mij worden altijd zo groot,wilde ze al dit jaar verplaatsen door de drukte miets van gekomen
dus het komt wel later
groetjes lisa
maandag 16 oktober 2006 - 12:29
sylvain

Sylvain

beste lisa ik heb er ook groote staan maar ook een minnitje 10cm hoog en de blauwe soortis een heel mooie mvg
maandag 16 oktober 2006 - 15:43
koen

Koen

Hier ook altijd last van woelmuizen tussen de hosta's,
ze blijven maar ze groeien toch niet optimaal

Grtz, Koen
Sylain, die hosta "de streaptise" is een mooie!

Verleden jaar waren mijn hosta's kapot van de woelmuisen of andere...opgegeten.
Ik heb ze dit jaar opnieuw moeten aanvullen, hopelijk overleven ze de winter.
Groetjes,ines

p.s. ik zaai deze ook nooit, wel scheuren...
zaterdag 21 oktober 2006 - 15:33
sylvain

Sylvain

beste koenhet is spytig dat ge dat voor hebt met die woel muizen maar ik denk dat ik daar mischien een oplossing voor heb ge moet ze voederen met witte suiker en dat vermengen met droge gips poeder en dan weet ge wat de resultaten zyn het gips wordt hard ge kunt het altyd proberen ge kunt er niets mee verliezen het is mischien niet dier vriendelyk maar de woelmuis voor tuin nier ook niet;
koen wat betreft die streaptise dat is inderdaad een hosta die prachtig is maar die moet noch mooier worden en kan goed tegen de zon heeft by my volledig in de zon gestaan en die is nu in october nog een bloem aan het geven beste groetjes dag
zaterdag 21 oktober 2006 - 21:46
ines

Tekst aangepast

Ines

Dit is misschien dé oplossing, ook voor ratten?
Ik vraag me af of die beesten dat opeten?
Ik probeer het zeker uit...
groetjes,ines
zondag 22 oktober 2006 - 22:40
sylvain

Sylvain

Beste Inesvoor ratten kunt gy het ook doen met allerly voedsel hier by my komt ge ratten vanger blokken leggen en dat is van de gemeente uit mvg
maandag 23 oktober 2006 - 09:08
helleborus

Helleborus

Sylvain,
de hostamicrobe heeft ook mij te pakken. Vorig jaar is heel wat nieuw aangekocht hostaplant verloren gegaan door bezoek van woelmuizen. Ik heb toen op het forum om raad gevraagd want het was voor mij toch eventjes een ramp, ook financieel daar het nieuw aangekochte plantjes betrof met meestal. maar één neus. Dan ga je die diertjes helemaal niet meer sympa vinden. Bovendien vond de kat van de buren het ook maar niets. Wij hebben dan maar de resterende planten uitgegraven en in potten gezet. Mijn verzameling is nu terug aangedikt tot een 250 verschillende. Het zal echter nog een tweetal jaar duren vooraleer ik zal kunnen scheuren en ruilen. Planten kunnen ruilen vind ik nog altijd het sportiefste. Ik lees dat je er een 3500 hebt opgeslagen en op dvd gebrand; kan je daar een kopietje van maken? Je zou er me dolgelukkig mee maken.
Groetjes
Bernard
maandag 23 oktober 2006 - 20:43
sylvain

Tekst aangepast

Sylvain

awel bernard ik ben een geweldige hosta liefhebber maar 250 soorten heb ik nog niet staan, en ik kan het geloven dat het een smak geld heeft gekost ,daar ge voor een paar neusen al meteen 3 euro betaald maar bernard myn collectie op dvd en die heb ik nog op myn pc staan dat zyn er om en by de 3000 a4000 maar hoe moet ik die versturenlangs de pc dat zal lang durenik moet daar eens goed over denken hoe ik het ga doen dan , want ik heb er heel veel over genomen van dirk dupree als ge daar mischien noch een deel kunt van opslaan proberen maar ik laat noch iets weten mvg
maandag 23 oktober 2006 - 20:54

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon