menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Schimmel

Ga naar meest recente reactie

Indah

Indah

Bij mijn hortensiastekken die onder een dakvenster staan, zit er wit schimmel op de aarde rond de stekken, op de stekjes zelf niet, alleen op de aarde.
Hoe komt dat ? Heeft dat met de luchtvochtigheid te maken ?

Groeten, Indah
zaterdag 5 december 2009 - 18:10
Esem

Esem

Bij welke temp. staan je stekken?
Vocht en warmte en wellicht zijn je stekken ook afgedekt met een plastiek zak,zijn de ideale ingredienten om schimmels te kweken.

Als je dan niets hebt toegevoegd tegen schimmels dan krijg je zonder twijfel problemen.

Nu is alleen je grond aangestoken door de schimmel,maar als je er niet tegen optreed dan zullen je stekken ook aangetast worden ,met alle nadelige gevolgen.

Dus gebruik bij het water geven van je stekken een schimmelwerend middel.

Gr Eddy,
zaterdag 5 december 2009 - 22:29
FransNL

FransNL

Ik moet vaak lachen om de reclame Ads die Google automatisch onder de reacties plaatst. Blijkbaar werd Google nu getriggerd door de woorden vocht en schimmel . Momenteel staan er drie hier aan gerelateerde reclames onder het antwoord van Eddy die totaal niets met het topic te maken hebben waaronder :


Vervelende Vaginale geur ?
Vaginale Gel herstelt en behoudt
de natuurlijke pH-balans in de vagina.
www.balanceactiv.com
zaterdag 5 december 2009 - 22:48
Esem

Esem

Ja Frans,daar heb ik niet mee te maken hoor,ik ben wel een tuinfreak maar een gynaecoloog ben ik niet.
Ik ken wel wat van schimmels maar dan bij bloemen en planten.

Gr Eddy,
zaterdag 5 december 2009 - 23:04
Indah

Indah

Mijn stekken staan op een frisse zolderkamer, die niet verwarmd wordt, onder de dakvenster. Ze zijn niet bedekt met een plastic zak.
zondag 6 december 2009 - 16:47
Esem

Esem

Dan denk ik dat het alles te maken heeft met verluchting.

Goed ventileren.

Gr eddy,
zondag 6 december 2009 - 16:58

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon