menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wilgbladige peer - pyrus salicifolia - opgaande vorm

Dominique138

Dominique138

Zou iemand weten waar je een pyrus salicifolia in niet-treurvorm zou kunnen aankopen ? (regio Gent, Zuid O-Vl of Zuid W-Vl)
Of is het mogelijk toch een onderbeplanting (genre rhodo, hydrangea) te behouden en erboven enkele pyrus pendulavormen aan te planten ? Zou de onderbeplanting dan veel hinder ondervinden van de hangende takken ?

Of weet iemand een gelijkaardige grijsgroenbladige boom, niet hoger dan 4 à 6 m wordend, die in plaats van pyrus salicifolia zou kunnen worden geplaatst ?

Dank mij dit te laten weten.
zondag 29 november 2009 - 15:49
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Pyrus salicifolia heeft blad als een wilg; dat zou een alternatief kunnen zijn.
Wij hebben onder de Pyrus salicifolia pendula wel beplanting maar hoog opgaand als rododendron is niet handig.
zondag 29 november 2009 - 16:51
annis

Annis

Ik heb 2 jaar terug ook gekeken voor een boompje met grijsachtig blad. Mijn keuze viel op een Pyrus salicifolia, Olijf of een Salix alba als knotboom. De Pyrus salicifolia heb ik bij het Genker tuincentrum gezien maar hadden uiteindelijk besloten om een Olijf te kopen. Deze is helaas afgelopen winter gesneuveld vanwege de strenge vorst en moeten dus opnieuw een boompje gaan zoeken.
Waar ze de Pyrus salicifolia ook kunnen hebben is bij Arboretum Waasland te Nieuwkerken of De Reebock in Oudenaarde. Ik weet niet of dit in de buurt ligt.

groetjes @nnis
zondag 29 november 2009 - 17:05
iecee

Iecee

Mij hebben ze verteld dat er geen opgaande vorm bestaat maar je kan hem wel opknippen en er heesters onder zetten.
of een exemplaar kopen dat de ent heel hoog heeft of er een laten enten op een hoge stam
zondag 29 november 2009 - 23:09

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon