menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Eucomis

Ga naar meest recente reactie

Indah

Indah

Hoe moet een Eucomis overwinterd worden ?

Groeten, Indah
vrijdag 30 oktober 2009 - 11:38
Lysianthus

Lysianthus

Dag Indah,

Overwinteren van een Eucomis gebeurt door de bollen gewoon in de pot te laten zitten en op een koele, vorstvrije plek te zetten.
Het loof sterft af en kan gewoon worden weggessnoeid.
Tijdens het overwinteren mag de plant vrij droog gehouden worden maar niet laten uitdrogen.
Groetjes
Lysianthus
vrijdag 30 oktober 2009 - 12:38
Indah

Indah

Oké, bedankt !!!
vrijdag 30 oktober 2009 - 14:51
Rita1960

Rita1960

Of bewaren zonder loof en aarde in een vorstvrije omgeving in een bakje met turfmolm of stro.

groetjes,

Rita
vrijdag 30 oktober 2009 - 18:01
Tjeuke01

Tjeuke01

Het is belangrijk de bollen opnieuw in het vroege voorjaar op te potten en voorzien van nieuwe goede potgrond.
Dan gaan ze zeker in de zomer bloemen geven.

Groeten,

Tjeu
vrijdag 30 oktober 2009 - 20:50
minouke

Minouke

hier overwinteren ze gewoon buiten in de tuin, volle grond zonder meer, raar maar waar.
Nu dacht ik na deze superstrenge winter zullen ze wel weg blijven maar neen ze zijn erdoor gekomen, wel zonder bloei, alleen het blad

Bij mijn vriendin wat verderop hebben ze dan wel gebloeid, die laat ze ook buiten in volle grond staan.
woensdag 4 november 2009 - 13:33
lanne

Lanne

Ik heb zaailingen van vorig jaar in een bloempot , in mijn onverwarmde veranda staan ,die nog goed aan het groeien zijn - het zou me niet verbazen dat ze rustig verder zouden groeien als ik ze af en toe wat water geef - Ik ga dat proberen en denk dat ze op die manier vlugger een dikke bol zullen krijgen , dan dat ik ze nu droog zou beginnen houden en ze bovengronds afsterven .Bij volwassen bollen zou ik dat niet aanraden ,omdat ik denk dat die toch een rustperiode nodig hebben om een nieuwe bloem te kunnen krijgen .
Buiten kunnen veel eucomissen in volle grond overwinteren maar zeker niet allemaal - er zijn zeker wintergevoelige soorten maar welke dat zijn , weet ik niet - wie weet aan wat je dat kan zien ?
groetjes
LIly-Anne
vrijdag 6 november 2009 - 08:43

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon