menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Nieuwe rozen kopen

Ga naar meest recente reactie

minouke

Minouke

ik ga volgende woensdag nieuwe klimrozen kopen maar zou graag jullie persoonlijke ervaring willen weten van de volgende rozen.
Sommige hebben een mindere reputatie maar zijn dan wel zo mooi dat je de ziektes erbij neemt

Amaretto
Jasmina
a Shropshire Lad (kan als kleine klim gebruikt worden)
Gloire de Dijon ( mooi maar...)
Compassion
Bridge of Sigh
Buff Beauty
Belles des Fagnes
Constance Spry
Brenda Colvin

ik voel de vlindertjes al...



gr
Chantal
zaterdag 24 oktober 2009 - 12:36
printemps

Printemps

Ik zou ook vlindertjes voelen

Maar de tuin staat al vol

Ikzelf heb een paar Austinekes

mvg
zaterdag 24 oktober 2009 - 13:42
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Ik ken ze niet allemaal maar Compassion en Jasmina zijn in elk geval sterke rozen. Compassion heeft een heerlijke geur. Een van mijn lievelingen!
zaterdag 24 oktober 2009 - 13:55
annis

Annis

Chantal zelf heb ik de roos "Gloire de Dijon" dit is een goede doorbloeier. Het enigste min punt wat ik er van vind is dat de bloemen smetten bij regen. Het is een klimmende theeroos.
Had jij niet ook de Penny Lane die heeft dit jaar bij mij niet veel gedaan. De rambler Veilchen Blau heeft het dit jaar heel goed gedaan.

groetjes @nnis
zaterdag 24 oktober 2009 - 14:12
minouke

Minouke

Annis,
gek hé! maar hier heeft Penny Lane nog nooit zo goed gebloeid.
Veilchen Blau heb ik (een beetje door jou) deze zomer geplant dus nog geen bloei gehad.
Gloire de Dijon vind ik zo een mooie, ik ga ze nu na vele jaren twijfel toch kopen en ze dus op een meer tegen de regen beschutte plek zetten.
Eden heeft dit jaar minder gegeven dan anders, was ook tot de grond bevroren idem Kathleen harrop dat anders ook een goeie bloeier is.

Martje,
Compassion en Jasmina heb ik zien staan in een andere tuin en waarlijk ze zien er erg gezond uit en nog mooi ook.
Compassion geurde ook lekker.

Ach Printemps,
in mijn vorige tuin had ik ook geen plaats meer en toen begon ik meer in de hoogte te denken klimmer nemen minder plaats in... een paal in de grond en op naar boven

zaterdag 24 oktober 2009 - 14:52

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon