menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vaste planten verplanten

marero

Marero

ik moet dit jaar enkele vaste planten verplanten en vroeg mij af welk daar de beste tijd voor is, het gaat over een hortensia, een agastache foeniculum, een chelone obliqua, een rotsheide (pieris japonica) en een echinops banaticus
wie weet er raad?
maandag 10 augustus 2009 - 22:26
ingec

Ingec

de vaste planten kunnen einde van deze maand
als je goeie vochtige grond hebt deze maand , als het wat vochtiger wordt
de heesters vanaf eind september .
hortensia kan je nu goed stekken in een week heeft ie worteltjes met deze hoge temperaturen.
pieris half oktober verplanten.
wat je ook nu kan doen is de vaste planten rooien, delen, en zolang in potten zetten omdat met deze warmte de planten goed wortelen en in potten heb je meer controle als in volle grond.
maandag 10 augustus 2009 - 22:52
Ed50

Ed50

met de vaste planten Chelone, Echinops en Agastache zou ik toch wachten tot eind september- begin oktober want die staan nu toch nog altijd mooi in bloei normaal gezien. Als ze uitgebloeid zijn kan je ze terugknippen tot tegen de grond en verplanten en eventueel ook nog delen als de pollen te groot zijn.
De hortensia en de Pieris zou ik ook half oktober herplanten. Dan zijn de hoge temperaturen normaal gezien wel achter de rug en is de grond meestal ook vochtig genoeg zodat ze direct kunnen aanslaan op hun nieuwe plaats.

Groetjes,
Eddy
dinsdag 11 augustus 2009 - 21:17

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon