menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hosta

Ga naar meest recente reactie

zwaluw

Zwaluw

mijn hosta's zijn enorm uitgegroeid en staan nu te dicht op elkaar

wanneer mag ik ze verplanten ? mogen ze gedeeld worden, zo ja , hoe
alvast bedankt
zwaluw
zaterdag 23 september 2006 - 17:53
sugar

Sugar

Tja, hosta's worden na verloop van tijd flinke planten.

Een hosta kan je zowat het hele jaar door mishandelen en toch blijft hij terugkomen

Delen doe je door de plant uit de grond te halen, de grond eraf te halen en dan met een spade in stukken te snijden. Voor kleinere hosta's kan je ook een mes gebruiken

Doe het nu onmiddellijk, zodat de wortelvorming nog flink kan aanzetten voor de winter start

Zorg alleen dat de planten de komende weken niet te droog komen te staan


sugar
zaterdag 23 september 2006 - 18:09
sugar

Sugar

BTW, als je de hosta's te groot vindt voor je tuin, kan je ook kleinere hosta's aanschaffen. Er bestaan zelf minihosta's die geen 10 cm hoog worden

sugar
zaterdag 23 september 2006 - 18:10
sylvain

Tekst aangepast

Sylvain

Sugar maar die kleine hosta,s zyn duur maar ge hebt er ook alle soorten en grootes in maar als ik zo dicht met de herfst en de eerst vries zit dan scheur ik ze en pot ze dan in voor het voorjaar, dan is de kans klein dat er iets met gebeurd de hosta is een heel winter sterke plant kan tot -30tot -40 graden verdragen heb er op deze moment 180 stuks staan zyn ook mini ,s by Sugar want de moment word kort voor te scheuren en dan de volle grond in moet daar nu geluk met hebben myn staan eerst na het scheuren een jaar in pot groetjes en plezier (nb: dit zyn wel myn moeder planten maar staan nu in volle grond)

[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 25 september 2006 - 20:58
Adrienne

Adrienne

Wel ik scheur mijn Hosta's in het voorjaar.
Scheuren !!!
Ik bedoel daar mee uit de grond halen en met de spade doorsteken
Tja die knapen hebben serieuse wortels salle.
Succes
maandag 25 september 2006 - 21:25
sylvain

Tekst aangepast

Sylvain

ge ziet het he Adrienne dat een hosta een heel sterk plant is maar ik probeer zoveel mogelyk ze van een te scheuren om de minste stukken te maken maar ik kerf eerst een beetje en dan scheur en is niet zo erg als RIET met de klief beitel en dan noch goed door kloppen met de hamer van vyf kilo amaai myn armen dag Adrienne groetjes
maandag 25 september 2006 - 22:04
Wendy

Wendy

bij mij valt er niet veel te scheuren.
De slakken vreten ze alle jaren op!
Niets aan te doen
grts Wendy
woensdag 27 september 2006 - 13:02
zwaluw

Zwaluw

bedankt voor de reakties

ben volop bezig om ze te scheuren, ik graag ze zo veel mogelijk uit en klief er dan stukken van
ik heb massa's kalorieen verbruikt en er een verrekking aan overgehouden
hopelijk was het de moeite en groeien ze verder
nogmaals bedankt
zwaluw
woensdag 27 september 2006 - 15:14
sylvain

Tekst aangepast

Sylvain

zwaluw het is fyn als ge zo kunt scheuren he maar ook niet over werken dat ge niet te veel pyn krygt verzorg u hosta,s maar goed en dan hebt ge er volgend jaar zoveel te meer plezier van groetjes (nb :Wendy en als ge nu coco schelpkens er rond doen dan gaat ge geen slaken niet meer hebben)
woensdag 27 september 2006 - 18:32
Plantadvies

Plantadvies

Vergeet niet om elke dag water te geven.
woensdag 27 september 2006 - 19:26

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon