menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bloemen en planten

Ga naar meest recente reactie

marietta

Tekst aangepast

Marietta

Hallo,
ik hoor jullie al denken wat krijgen we nu?Maar dit is echt een probleem in onze tuin zeker om dat ik allergisch blijk te zijn aan deze diertjes In onze tuin kan je geen steen optillen, of als je onder de bladeren van de hosta's kijkt dan zie je de vlooien weg springen.Eerlijksheidshalve moet ik ook zeggen dat er heel wat brandhout in onze tuin ligt opgestapeld en als mijn man hout wegneemt om het te zagen dan springen er ook onderuit.Eens het hout opgestapeld ligt en afgedekt is tegen de regen is het heel wat minder.Maar het hout ligt niet in de buurt van de planten.Is er iemand die hier ook last van heeft of weten jullie wat hiertegen kan gedaan worden.Graag jullie oplossingen.HJope'lijk heb ik jullie niet al teveel jeuk bezorgd met deze topic.
groetjes
donderdag 21 september 2006 - 18:02
ines

Ines

Marietta,
misschien bent U met deze site iets verder geholpen?

http://www.ecoline.org/verde/infobladen/01vlooi.shtml

Grtjs,ines
donderdag 21 september 2006 - 22:43
marietta

Tekst aangepast

Marietta

Bedankt Ines,
maar dat wist reeds allemaal .Het probleem zit hem in de tuin denken wij want als ik een nieuwe beet heb kom ik uit de tuin.Onze hond en poes hebben geen vlooien ze worden regelmatig gekeurd en gekamd,plus de hond gewassen omdat we geen risico willen lopen dat de dieren er last van hebben.Ik weet wel dat als ik onkruid uittrek en ik het niet dadelijk op de composthoop goi er de volgende dag vlooien wegspringen als je he onkruid opneemt. Dus denken we dat het grootste probleem in de tuin zit.Maar alvast bedankt hoor.
groetjes
vrijdag 22 september 2006 - 14:17
ines

Ines

Wat dacht U van de truuk met de kaars buiten in de tuin?
vrijdag 22 september 2006 - 19:31
Merel

Merel

Marietta, als je dieren geen last hebbem zijn het dan wel gewone hondenvlooien of zijn het aardvlooien? een paar vangen en op de foto zetten helpt mischien

Merel
vrijdag 22 september 2006 - 19:47
marietta

Tekst aangepast

Marietta

Oef ,
eindelijk nog iemand die er last van heeft.Ik dacht verdorie dat wij de enige waren die dit hadden.Ook ik ben de enige die gebeten word Het is reeds zo dat ik maar in de buurt moet komen van dieren die er last van hebben en ik heb prijs.Er werd gezegd in een vorig antwoord dat er ook aardvlooien zijn.Ik heb reeds aan het denken geweest:zou er zoveel verschil zijn tussen beide soorten,en zouden die dan beide ook de dieren bijten.En wat is het verschil met de vlooien waarvan ik vroeger heb horen vertellen door oudere mensen die de oorlog hebben meegemaakt.Daar werd ook over vlooien verteld en dat die de mensen beten.Wat is daar het verschil tussen de vlooien van toen en die waar ik last van heb.Ik kan me voorstellen dat het iets met de hygiene te maken had,maar toch.Ik zou die beestjes graag zien verdwijnen want plezant is anders hoor
Wie weet raad voor ons probleempje .Egels heb ik niet in de tuin dus dat kan het niet zijn.
maandag 25 september 2006 - 09:23

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon