menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Camelia

Ga naar meest recente reactie

riake

Riake

hallo iedereen,
ik heb in mijn tuin een mooie camelia maar hij groeit zeer hoog
indien ik er nu de top uitknip zou ik hem dan veel schade toebrengen.?
groetjes
riake
woensdag 20 september 2006 - 15:01
Fons

Fons

Camelia kan tegen een snoeibeurt, maar ge gaat er bloemknoppen mee verwijderen;

Groetjes Fons.
woensdag 20 september 2006 - 19:51
anneke

Anneke

mijn camelia groeit zeer traag is dat normaal
Groeten anneke
woensdag 20 september 2006 - 20:50
Fons

Fons

Bij camelia heeft men snelle en trage groeiers,het te traag groeien hangt ook af van het medium waarin hij geplant is moet tevens een lage ph waarde hebben om goed te groeien,of hij al flink ingeworteld is of niet dit betreft de periode van planten,pas ingeplant of al jaren.

Groetjes Fons.
woensdag 20 september 2006 - 21:48
anneke

Anneke

Fons

Hij staat er reeds van vorig jaar april ik heb dit voorjaar wel al mooie bloemen gehad eraan. Maar hij groeit wel traag. Hij staat in een grote gemetste bloembak van 5m op 1.5m en die bak is helemaal gevuld met bloemaarde. Misschien moet ik wat toevoegen aan de aarde?
Is dat normaal dat er sommige blaadjes afsterven en verliest da zijn blaadjes vorig jaar niet.

Vriendelijk bedankt Fons voor je reactie k'heb al veel bijgeleerd.

anneke
donderdag 21 september 2006 - 08:37
Fons

Fons

Indien ge turf toegevoegt hebt aan uw teelaarde is alles perfect in orde, indien niet kan je nog altijd wat turfstrooisel rond de voet van de plant onderwerken.
Voor meststoffen toe te dienen is het nu te laat op het seizoen maar voor volgend jaar kan je meststoffen toedienen bestemd voor zuurminnende planten.

Groetjes Fons.
donderdag 21 september 2006 - 21:26
anneke

Anneke

Bedankt voor de reactie Fons

Groeten anneke
vrijdag 22 september 2006 - 11:46
riake

Riake

bedankt fons voor uw tip , maar ik zie dat er reeds knoppen gevormd zijn dus is het misschien beter te wachten tot ze uigebloeid zijn
vriendelijke groeten
riake
maandag 25 september 2006 - 14:43
louise

Louise

Hallo

een camelia kan je best na de bloei snoeien, voor de aanleg van de bloemknoppen voor het volgende jaar is begonnen. Geniet misschien volgend voorjaar nog van de bloemen en dan de snoeischaar erin.
maandag 25 september 2006 - 17:31

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon