menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gallardia aristata Kobold

Ga naar meest recente reactie

anneke

Anneke

Ik heb in de zomer zo een plant gekocht en ze bloeit nog steeds mijn vraag is kan ik die plant houden of is dat maar een éénjarige plant.En wat moet ik doen tijdens de winter.Ze staat wel in een pot.

Bedankt voor de reactie's

anneke
zondag 17 september 2006 - 19:22
Kwest

Kwest

Hoi anneke,

Daar de plant als vaste plant wordt benoemd, kun je ze volgens mij buiten laten overwinteren. Om uitdroging van de pot in de winter tegen te gaan misschien best in de border uitplanten.

zondag 17 september 2006 - 19:58
kurt

Kurt

Beste,

Sommige vaste planten zoals de kokardebloem (Gaillardia) en de prachtkaars (Gaura lindheimeri) staan nu reeds verschillende maanden na elkaar volop te bloeien. Dit zijn twee typische voorbeelden van planten die je nu 'met pijn in het hart' moet insnoeien tegen eind september zodat ze zichzelf niet zouden dood bloeien. Door ze in te snoeien kunnen ze nog wat energie opdoen voor het volgende groei- en bloeiseizoen.

Als ze nog op het terras in pot of kuip staan, plant je ze inderdaad nu het best uit in de tuin. Zo krijgen ze nog de kans zich in te wortelen. Plant ze wel op een in de winter goed afgewaterde standplaats. Het zijn geen gemakkelijke planten om over te houden


Mvg,
Kurt
zondag 17 september 2006 - 21:19
jp

Jp

Het klopt dat de gaillarda moeilijk over te houden is, maar als de plant het naar de zin heeft, zal ze zich vrolijk in de buurt uitzaaien. Wat in mijn tuin het geval is, zelfs tussen de klinkers van het tuinpad.
Veel succes !
maandag 18 september 2006 - 22:07
anneke

Anneke

dank u voor de reacties maar mijn plant kan niet meer in mijn tuin geplant worden geen plaats meer kan ik hem in mijn pot laten staan ik heb die nu terug gesnoeid tot op 15cm. En mag ik hem buiten laten staan of zet ik hem in mijn tuinhuisje

groeten anneke
woensdag 20 september 2006 - 20:54

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon