menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Helleborus

Ga naar meest recente reactie

Thuja49

Thuja49

Hallo ,

Is het aan te raden om aan het eind van de bloeiperiode (april/mei) de bloemen af te snijden . Dit zou de bloei voor het volgende jaar bevorderen . ???

groetjes
thuja
woensdag 6 mei 2009 - 21:57
schuurmans

Schuurmans

Thuja,
in mijn tuin blijven de bloemen er aan zitten, de zaaddozen zijn tenslotte ook decoratief. alleen als er zwarte bladeren aan de plant komen worden die eraf gehaald.

grt
henk
woensdag 6 mei 2009 - 22:30
piet1

Piet1

Ja wat henk zegt is juist, na de bloemen krijg je de zaaddozen die ook de moeite zijn, laat die gewoon want die zijn zeker de moeite. En de volgende bloei zal zeker niet minder zijn.
Groeten
Piet
woensdag 6 mei 2009 - 22:34
Thuja49

Thuja49

thx voor jullie reactie .

groetjes
thuja
donderdag 7 mei 2009 - 09:10
printemps

Printemps

Ik haal de zaaddozen/bloemen weg net voot het zaad rijp is
Anders staan er veel te veel plantjes om nadien uit te trekken

mvg lentean
donderdag 7 mei 2009 - 12:34
annis

Annis

Ik laat de bloemen er altijd inzitten. Ieder jaar toch weer volop bloemen. Op dit moment lijkt het net of er zich nog nieuwe knoppen vormen wel een stuk kleiner.
De zaailingen rond de plant vallen dit jaar mee. Meestal pot ik ze op en verkoop ze op de jaarlijkse tuinmarkt van onze tuinclub of geef ze weg aan andere tuinliefhebbers.

groetjes @nnis
donderdag 7 mei 2009 - 21:32
aroider

Aroider

zaailingen rond de moederplant putten de grond behoorlijk uit vandaar laat ik de bloemen staan tot net voor de zaaddozen opengaan.
het zaad kan dan op een geschikte plaats gezaaid worden.
groeten aroider
vrijdag 8 mei 2009 - 15:07
jyra

Jyra

Hoi allemaal,
heb een vraag

heb ook een helleborus gewoon in de tuin en in een pot,hoe kan ik die in de pot het beste verzorgen deze zomer
moet ik nog wat doen??
groetjes yvonne
zondag 17 mei 2009 - 12:42
Ed50

Ed50

Dag Yvonne,

Als die Helleborus in een voldoende grote pot staat hoef je buiten regelmatig water te geven en af en toe eens een beetje te bemesten niks te doen volgens mij.

Groetjes,

Eddy
zondag 17 mei 2009 - 18:40
printemps

Printemps

Kalk geven,dat hebben ze graag

mvg lentean
maandag 18 mei 2009 - 16:15

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon