menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Miscanthus gracillimus

jouk

Jouk

Hallo beste mensen ik heb een vraag

Ik heb een maand geleden een miscanthus gracilimus gekocht, en er is nog geen enkel groen grassprietje te zien. Komt deze altijd later dan de andere miscanthussen. Ik heb meer miscanthussen in de tuin, en daar is al genoeg leven te zien, maar de gracilimus ziet er nog heel dood uit.
Wie weet veel over siergrassen en kan mij verder helpen?

bvd jouk
donderdag 16 april 2009 - 14:07
Ed50

Ed50

Dag Jouk,

In mijn tuin heb ik alleen maar Miscanthus 'Zebrinus' staan en die staat toch al ruim 20 cm hoog. Ook mijn andere siergrassen zijn toch al aan het uitschieten (Molinia, Panicum). Normaal gezien zou de 'Gracillimus' toch ook al moeten uitschieten. Maar als het plantje op het tuincentrum of kwekerij waar je dat gekocht hebt zonder bescherming buiten heeft gestaan in de winter (ik vermoed dat het in een potje stond), dan is het mogelijk dat het bevroren is. Als je nu op dit ogenblik naar een tuincentrum gaat dan zie je in een bakje met siergrassen wel eens plantjes die nog niet aan het uitschieten zijn en andere wel. Nu is het dus makkelijk om een onderscheid te maken tussen de dode en de levende. Maar een maand geleden toen je dat plantje kocht waren die normaal gezien nog niet aan het uitschieten, tenzij misschien dat ze in een serre of zo stonden.
Siergrassen die afsterven zoals Miscanthus kan je volgens mij dus ook beter wat later kopen (in deze periode dus) om zeker te zijn dat het goede plantjes zijn.
Je kan eventueel nog een paar weekjes wachten maar dan zou ik terug naar het tuincentrum gaan en een nieuw plantje vragen. Als je daar wel eens meer komt en ze zijn eerlijk dan zullen ze je dat wel geven denk ik.

Groetjes,
Eddy
vrijdag 17 april 2009 - 08:48

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon