menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Verschillende soorten witte Vinca minor

Ga naar meest recente reactie

TrudyTraa

TrudyTraa

Ik wil graag een aantal witte Vinca Minors planten als bodembedekker.
Is er iemand die het verschil weet tussen 'alba' en 'gertrude jekyll'?
Ik heb begrepen dat de 'Alba' de witte soort van de gewone Vinca Minor is, en de 'Gertrude Jekyll' een dwergvorm van de 'alba'. De een zou dus 25 cm zijn en de ander 10.
Bloeien ze allebei met evenveel bloempjes en in dezelfde maanden?

Bvd Trudy
donderdag 19 maart 2009 - 15:18
monique251

Monique251

vinca minor 'alba' bloeit minder rijk en met minder grote bloemen dan 'Gertrude Jekyll'. Hoogte en bloeitijd zijn hetzelfde.
Groet, Monique
zaterdag 21 maart 2009 - 23:18
TrudyTraa

TrudyTraa

Als de 'Gertrude Jekyll' een dwergvorm van de 'Alba' is, lijkt het me logisch dat het juist andersom zou zijn??
maandag 23 maart 2009 - 11:00
lisa

Lisa

Hallo trudy Traa, de verschil ziet in de hoogte de 'Gertrude Jekyll' wordt 10cm hoog
en de bloeitijd is februari-mei de Vinca minor alba wordt 10cm hoog,blooi van de alba mei - juni

lieve groetjes
lisa
maandag 23 maart 2009 - 11:11
Wes80

Wes80

Ik heb al enkele jaren de gewone Vinca minor (paarse) en die 'Gertrude Jekyll' staan. Als ik ze vergelijk dan is die 'Gertrude Jekyll' veel fijner en groeit deze niet echt dicht. De blaadjes en de bloempjes zijn iets kleiner.

Om deze redenen heb ik deze week de Vinca minor 'alba' gaan kopen, in de hoop dat deze een wit copie is van de gewone. Is wel duurder dan de 'Gertrude Jekyll' en komt minder voor in de tuincentra.

groetjes
Wes
woensdag 25 maart 2009 - 19:25
TrudyTraa

TrudyTraa

Bedankt voor alle duidelijke antwoorden
woensdag 25 maart 2009 - 21:34

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon