menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bollenknollen en eenjarigen

Ga naar meest recente reactie

gerda75

Gerda75

Ik heb in mijn tuin inmiddels aardig wat bollen en knollen staan. Dat is heel leuk, maar ik plant ook ieder jaar eenjarigen in de tuin. Als ik die (in mei) dan in de volle grond wil planten, dan stuit ik vaak op bollen (of ik knip net het loof ervan af)juist op die (vaak lege plek) waar ik zou willen planten. En dan blijft het 's zomers een kale plek.

Graag jullie advies. Moeten die bollen dan dieper, zodat ik de eenjarige zaailingen erbovenop kan planten? Of is het niet anders dan dat die plekken waar die bollen zitten dan maar kaal blijven?

woensdag 11 maart 2009 - 20:03
an

An

Hoi gerda
daar heb ik ook last van (bollen zijn mooi maar als ze uitgebloeit zijn..............)
ik kan daar ook niks zetten.
gr an

succes
donderdag 12 maart 2009 - 09:50
printemps

Printemps


een andere oplossing is om uw bollen in potten in de grond te planten
als ze dan lelijk zijn haal je de potten eruit en zet ze ergens achter in de tuin

ik doe het ook zo maar dan in mijn mooie potten
dus ik doe dan zoals in de huiskamer 2 potten in elkaar
wel met gaten in natuurlijk voor het overtollige water
zijn ze niet mooi meer dan haal ik de binnenpot eruit en zet er een andere in
donderdag 12 maart 2009 - 12:38
annis

Annis

Je kunt ook op de plekken waar bollen staan eenjarige zaaien. Een bloembol zit toch meestal 2-3 keer zijn dikte in de grond.

Annis
donderdag 12 maart 2009 - 18:07
gerda75

Gerda75

Dankjewel voor jullie antwoorden.
Annis, ik zaai nooit eenjarigen in de volle grond, lukt me nooit
Maar ik heb wel heel veel zaailingen, die ik binnen of in de koude bak heb opgekweekt, en als ik die plant in de volle grond dan tja daar heb je weer zo'n bol, die in de weg zit ha...ha...ik heb ze soms wel eens gehalveerd
donderdag 12 maart 2009 - 22:37

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon