menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wat voor knollen zijn dit

Ga naar meest recente reactie

andreash

Andreash

Hallo daar,

Vandaag tijdens het omspitten van een stukje woeste tuin een paar knollen tegen gekomen. Het ziet eruit als aardappel maar dat is het niet volgens mij. Er hebben daar geen aardappels gestaan volgens mij. Wel staan er herfstasters en nog iets waarvan ik de naam niet weet....

IN de grond stoppen en kijken wat eruit komt is waarschijnlijk het handigst, maar misschien dat iemand alhier weet wat het is?

[afbeelding verwijderd niet-https]

Groeten

AndreasH
dinsdag 24 februari 2009 - 17:06
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Het lijkt een aardpeer. Helianthus tuberosus, in de zomer gele bloemen. Als dit hem is, zitten er hoogst waarschijnlijk veel meer knollen in de grond. Kun je eten.
dinsdag 24 februari 2009 - 17:48
andreash

Andreash

Nog maar even in de grond laten zitten dus. Ben benieuwd (-: Bedankt voor de tip. Lijkt trouwens 'n beetje op gember als je het zo naar boven ziet komen (-: Best grappig (-:
dinsdag 24 februari 2009 - 17:57
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Je schrijft dat het een woeste tuin is. De aardpeer woekert nogal dus dat kan op zo'n plek wel maar als je een nette tuin wilt, is de aardpeer niet zo'n goede keus.
dinsdag 24 februari 2009 - 18:01
dendrodan

Dendrodan

Dat is een aardpeer, wordt hetzelfde klaargemaakt als een aardappel. Is vooral heel goed voor diabetispatienten.
dinsdag 24 februari 2009 - 18:47
Rita1960

Rita1960

Hé Andreas,

idd aardpeer (topinam.... moeilijk woord )
Bloeit trouwens heel erg mooi met bloemen gelijkend op zonnebloem.
en op vele manieren te bereiden.. koken, frituren.

groetjes,

Rita
dinsdag 24 februari 2009 - 19:37
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Topinamboer dus
dinsdag 24 februari 2009 - 19:58
andreash

Andreash

Topinamboer of niet... Ik hou het gewoon bij Aardpeer. Nu nog een Kweepeer d'rbij en ik heb het allemaal compleet q-:

Wel grappig hoor. Ik vond het al zulke rare staken. Sterven af in het najaar... Ga ze zondag maar eens op een plek zetten waar ze leuk als windsingel kunnen dienen. Wel zo handig. En van een vierkante meter van die dingen hou je wel 10 kilo peertjes over schijnbaar. Wie wil er nou nog aardappelen??
dinsdag 24 februari 2009 - 20:16
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Ja alleen het "probleem" zal zijn om het bij 1 vierkante meter te houden.
dinsdag 24 februari 2009 - 20:18
Rita1960

Rita1960

De kwee gaat toch echt niet "onder" in de winter
dinsdag 24 februari 2009 - 20:36
andreash

Andreash

@rita

Ehrm... Hoe bedoel je??

@detuinen

Jah, naar het schijnt. Maar waar ze nu staan zijn ze ook niet echt heel erg veel gewoekerd. Dus we zullen wel zien. Misschien is het wel een anti-woeker ras (-:
dinsdag 24 februari 2009 - 20:58
Rita1960

Rita1960

Kweepeer ... boom soort

grt'n



dinsdag 24 februari 2009 - 21:10
andreash

Andreash

Hmmmm..... Ik hoor net van m'n broer dat aardpeer je behoorlijk veel gas geeft. Lekker eten en dan lekker knetteren in bed. Hoe mooi het leven kan zijn....
dinsdag 24 februari 2009 - 22:49

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon