menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Stekken van een passiebloem

josedekorte

Josedekorte

Hallo beste tuinliefhebbers,

Als ik mijn passieflora wil stekken, hoe lang moet ik de stekken dan knippen om ze vervolgens op water te laten wortelen?

Groet,
José
woensdag 5 november 2008 - 21:55
LordOfCantecroy

LordOfCantecroy

Je kan alle info vinden op http://www.tuinadvies.be/passiflora_caerulea_passiebloem_passievrucht.htm

Dit is wat er te lezen valt over stekken:

Stekken kun je al vanaf april tot in juni nemen. Neem kop- of topstekken van ongeveer tien cm lang en laat enkel de bovenste twee bladeren zitten. Plant de stek in een pot met stekgrond en plaats er een plastiek diepvrieszakje overheen of een afgesneden flessehals van een petfles met de dop erop. Plaats het potje op een warme standplaats van 20 tot 25°C en dat op een lichte plaats waar er geen rechtstreekse zonnestralen aan de stekken kunnen. Na drie a vier weken kunnen de stekjes worteltjes hebben.
Passiflora is ook te vermeerderen door de lange ranken af te leggen of door middel van worteluitlopers.


woensdag 5 november 2008 - 22:44
Fons

Fons

Kopstekken zou ik zeker niet nemen, deze schimmelen binnen de korste keren,neem gewoon een tussenstek met een lengte van twee bladeren,het onderste blad kan je verwijderen evenals de vleugeltjes, het bovendte blad behouden, verder behandelen volgens recept the lord.
Je kan ook meerdere stekjes maken zoals hierboven beschreven, plaats die stekken in een glazen pot
,vul deze pot met een weinig water, matig warm en licht wegzetten, na een à twee maanden zullen uw stekken bewortelt zijn.
woensdag 5 november 2008 - 23:28

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon